Spotkanie biznesowe – hotel, wynajęta sala, a może… pub?

Spotkanie biznesowe – hotel, wynajęta sala, a może… pub?

Czy organizując spotkanie biznesowe zawsze należy wybierać hotelowe wnętrza lub salę konferencyjną? Niestandardowe miejsce nie oznacza odejścia od przyjętych norm. Biznes rządzi się swoimi prawami i wymaga wzorowej organizacji nie tylko pod względem merytorycznym, ale także praktycznym. Najważniejsze, by przestawić siebie i swoje zamiary, to odpowiedzieć na pytanie, jakie korzyści przynosi współpraca właśnie z Tobą. W kwestii spotkania zawodowego, biznes łączy się
z marketingiem i umiejętnością „sprzedania” siebie, swoich pomysłów, planów, które spotkają się
z entuzjastycznym przyjęciem lub krytyką. Łamiąc stereotyp dotyczący miejsca możemy osiągnąć nieoczekiwane korzyści wizerunkowe, jako zdecydowanego i pewnego siebie człowieka – człowieka sukcesu, partnera w biznesie. Warto rozpatrzyć wszystkie ewentualności i zdecydować się na taką lokalizację, która odpowiednio wyróżni firmę i zadowoli zaproszonych gości.

Organizatorzy konferencji, spotkań biznesowych i szkoleń automatycznie wybierają sprawdzone lokalizacje nie zastanawiając się nad samym sensem i tematem spotkania. Czasem łatwiej jest bezmyślnie inwestować w hotele, catering i transport niż pójść krok dalej i wyróżnić się. Arystoteles Onassis, magnat morski i jeden z najbogatszych ludzi XX w. powiedział „Sekretem biznesu jest wiedzieć to, czego nie wiedzą inni”. Banał? Tylko na pierwszy rzut oka. Najlepszym rozwiązaniem przy wyborze miejsca na spotkanie biznesowe jest wizja lokalna, która może potwierdzić lub zaprzeczyć, czy impreza zachowa swój charakter i rozmach.

-Nie można pozwolić sobie na pominięcie tego elementu, a niestaranne sprawdzenie może skończyć się nieprzyjemnymi niespodziankami. Wizja lokalna nie służy bowiem tylko naocznemu sprawdzeniu , czy dany lokal się nam podoba, czy nie. Polega na sprawdzeniu szeregu elementów, które będą niezbędne podczas organizowania imprezy, a także będą miały wpływ na właściwy jej przebieg. W czasie wizji lokalnej najważniejsza jest nasza wyobraźnia oraz zdolność przewidywania i planowania wydarzenia. – radzi prezes zarządu „Partner of Promotion” Paweł Trochimiuk.

Wybór miejsca, które pozornie nie nadaje się na organizację spotkania biznesowego może mieć ogromne korzyści wizerunkowe dla organizatora spotkania. Wyjście z kanonu przy zachowaniu oczywistych standardów świadczy o fantazji i pomysłowości. To okazanie wielkiego szacunku gościom, których nie traktujemy ramowo, wręcz przeciwnie – to dla nich warto wykazać się kreatywnością. Rozważając kwestię wyboru odpowiedniego miejsca na debatę, konferencję, czy spotkanie, trzeba odnieść się do bogatej historii europejskiej polityki i kultury, a zwłaszcza do Wielkiej Brytanii.  Właśnie tam, w karczmach i pubach zbierali się mieszkańcy by nie tylko pić i spędzać przyjemnie czas, ale także debatować, naradzać się i głosować. Sama nazwa wywodzi się już ze średniowiecza z języka angielskiego oznaczającego rzecz publiczną – „public house”, „public place”.  Eleganckie puby do dnia dzisiejszego są stałym elementem kultury brytyjskiej, także w aspekcie zawierania kontaktów biznesowych. W Polsce puby zaczęły pojawiać się wraz z przemianami ustrojowymi po 1989 roku.

- Obecnie można zauważyć ciekawą zależność, nie tylko w biznesie, ale
i codziennym życiu: łatwiej nam się rozmawia z osobami, które już znamy. Tak samo łatwiej robi się interesy z osobami, które poznaliśmy w ciekawych okolicznościach. To zerwanie z anonimowością.”
  – mówi Mirosław Kowalczyk z Longman Pub w Katowicach.

Przy wyborze miejsca spotkania o charakterze biznesowym, bardzo ważne jest odpowiednie zaplecze techniczne, audiowizualne i ilość miejsca w salach zaprojektowanych tak, by nie rozpraszać gości. Restauracje i puby są doskonałym przykładem zagospodarowania przestrzeni w taki sposób, by przyjemność z przebywania w tym miejscu czerpali zwolennicy klubowych klimatów, jak i biznesmeni organizujący spotkania. Najwyższy standard usług to wizytówka tylko niektórych lokalizacji. Warto rozeznać się i poszukać opinii o miejscu, które nas interesuje. Bardzo pomocna będzie także rozmowa z menadżerem lub właścicielem lokalu.

- Do dyspozycji klientów są trzy sale konferencyjne oddzielone od części klubowej. Mamy duże doświadczenie w organizowaniu eventów do 80 osób, co pozwala na przeprowadzenie szkoleń i konferencji w bardzo komfortowych warunkach.” – kontynuuje Mirosław Kowalczyk z „Longman” Pub w Katowicach. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu oraz przyjętej strategii „Longman” bezpośrednio nawiązuje do bogatej kultury brytyjskiego „publicznego miejsca” – miejsca debat, ale i odpoczynku po ciężkim dniu. Po części biznesowej organizator zaprasza  na odpoczynek w strefie klubowej.

Spotkania biznesowe to strategia oparta na szczegółowym planie tego, co i jak chcemy komunikować, jak przedstawimy siebie i jak będziemy postrzegani. Decydując się na wybór miejsca, w którym chcemy przeprowadzić konferencję lub spotkanie, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ta lokalizacja najlepiej wyrazi intencje mojej firmy. Pub, który spełnia wszelkie surowe standardy organizacji spotkania biznesowego zdradza zamiłowanie do tradycji i kultury i co najważniejsze jest równie profesjonalnie przygotowany, co sale konferencyjne znane z hoteli, czy instytucji naukowych. Jeśli profil naszego spotkania biznesowego pozwala na organizację eventu w pubie, czy restauracji, warto to przemyśleć. Ciekawe miejsce, wzbudzi zainteresowanie gości i zmobilizuje ich do większej uwagi i zaangażowania.

- Wybierając pub jako miejsce spotkania biznesowego firma może wyróżnić się, zachowując wszystkie znamiona profesjonalizmu.” – podsumowuje Mirosław Kowalczyk z Longman Pub w Katowicach.