Cloud.PBX – chmura oszczędności

Czym jest ta usługa? Cloud.PBX to wirtualna centrala telefoniczna, obsługująca wszystkie połączenia w przedsiębiorstwie, zarówno przychodzące i wychodzące. Umożliwia też uruchomienie własnego numeru lokalnego do obsługi klientów z całego kraju oraz skróconej numeracji. Proces wdrożenia, podobnie jak w przypadku innych rozwiązań w chmurze, jest prosty i szybki oraz nie wymaga instalowania specjalnego oprogramowania u klienta i administrowania nim. Serwis i aktualizacje leżą po stronie dostawcy. 

Zasada działania cloud.PBX zbliżona jest do telefonicznej centrali stacjonarnej. Jednak dzięki temu, ze dostarczana jest w modelu cloud computing, usługa dostępna jest z poziomu panelu www, co ułatwia zarządzanie połączeniami i generuje niższe koszty. System cechuje skalowalność – liczba podłączonych użytkowników może ulegać zmianie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami przedsiębiorstwa. 

Główną funkcją usługi cloud.PBX jest obsługa i zarządzanie wszystkimi połączeniami w firmie. Zalicza się do tego między innymi możliwość definiowania numeru, ustawienie jednego z czterech rodzajów przekierowań czy monitoring linii. Usługa umożliwia również koordynację pracy użytkowników centrali, czyli m. in. definiowanie strategii wydzwaniania, dostosowanie liczby użytkowników do indywidualnych potrzeb oraz zestawienie danych o wszystkich pracownikach w jednym miejscu. Nadzór i kontrola użytkowników to przede wszystkim możliwość nagrywania i zapisywania rozmów, wgląd w statystyki połączeń w formie przejrzystych wykresów i raportydanych z przeprowadzonych połączeń. Kontrola kosztów to głównie bilingi połączeń i aktualny cennik. Usługa oferuje również możliwość zarządzania danymi poprzez ich eksport do programów MS Excel lub arkusza kalkulacyjnego pakietu OpenOffice.org oraz zapis nagrań na dysku komputera. 

Rozwiązanie cloud.PBX to również szereg funkcji dostępnych dla użytkownika. Należy do nich wgląd w listę wykonanych i odebranych połączeń, odsłuchiwanie nagrań własnych rozmów czy ustawienie przekierowania na swoim numerze. Użytkownik może pracować z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Ma on również możliwość wgrywania i konfiguracji zapowiedzi głosowych. 

Wirtualna centrala telefoniczna znacznie różni się od tradycyjnej, stacjonarnej wersji. Przede wszystkim, rozwiązanie w chmurze nie wymaga zakupu sprzętu i wyposażenia biura w dodatkową infrastrukturę telekomunikacyjną, co pozwala oszczędzić miejsce i zredukować koszty. Oddziały firmy mają możliwość komunikowana się ze sobą za darmo, za pomocą skróconej numeracji wewnętrznej. Połączenia te oraz inne połączenia wychodzące mogą być wykonywane wszędzie tam, gdzie jest Internet. Usługa dodatkowa, E-Faks umożliwia wysyłanie i odbiór faksów za pomocą panelu www lub poczty elektronicznej. 

Cloud.PBX usprawnia pracę oraz zarządzanie połączeniami. Usługa może być całkowicie zintegrowana z rozwiązaniem cloud.IVR (system zapowiedzi głosowych). Ich uzupełnieniem może być cloud.CallCenter (wirtualne call center) oraz cloud.CRM (system umożliwiający gromadzenie danych i zarządzanie pracownikami). Wszystkie te rozwiązania zaprojektowane i wdrażane są przez firmę Focus Telecom Polska.