Franczyza – wciąż mało popularne rozwiązanie biznesowe

Istnieje jednak rozwiązanie, które te ryzyko minimalizuje. Jest to franczyza, która pomimo że coraz prężniej rozwija się w Polsce, wciąż jest mało znana. Pod koniec 2012 roku w Polsce działało nieco ponad 800 organizacji działających w tym systemie, co jest przecież znikomą częścią wszystkich działających w Polsce przedsiębiorstw.    Trochę szkoda, że  wiele osób marnuje swój potencjał biznesowy bojąc się utracić pieniądze, podczas gdy umowa franczyzy jest bardzo pewnym sposobem na sukces biznesowy.  Decydując się na franczyzę przedsiębiorca decyduje się bowiem odkupić prawa do prowadzenia działalności pod szyldem jakiejś innej, znanej już firmy lub marki, a także według ustalonych przez nią koncepcji. Oczywiście koncepcji tej nie wymyśla się z głowy, skoro taka już od lata funkcjonuje. Franczyza zakłada odkupienie pakietu wiadomości i praw, które umożliwiają rozpoczęcie swojej działalności przy wydatnej pomocy mentorskiej ze strony franczyzodawcy, którą to pomoc zresztą gwarantuje sama umowa. Trzeba jednak zaznaczyć, że samą działalność swojego ,,oddziału” finansuje tylko i wyłącznie franczyzobiorca, franczyzodawca w żaden sposób nie angażuje się w działalność tę finansowo. Jednak gwarantując swoje wsparcie ułatwia start franczyzobiorcy, a także osiągnięcie przez niego i przez siebie samego sukcesu finansowego. Franczyza bowiem zakłada wypłacanie wynagrodzenia franczyzodawcy.