Oracle Consulting otrzymał certyfikat ISO/IEC 20000

Oracle Polska informuje, że Dział Oracle Consulting Managed Services wdrożył normę ISO/IEC 20000, będącą międzynarodowym standardem w dziedzinie świadczenia usług IT.

Uzyskany certyfikat, to "IT Service Management System - ISO/IEC 20000-1:2011", został przyznany przez British Standards Institution (BSI) w grudniu 2012 roku, posiada także autoryzację organizacji itSMF (IT Service Management Forum).

Norma ISO/IEC 20000 to międzynarodowy standard dotyczący zarządzania infrastrukturą informatyczną. Norma ta opisuje pakiet procesów, które są stosowane przy dostarczaniu usług informatycznych, zawiera także wytyczne dotyczące jakości zarządzania tymi usługami.

Norma została wprowadzona 2005 roku w oparciu o model najlepszych praktyk zawartych w bibliotece Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Firma usługowa posiadająca certyfikat ISO/IEC 20000 dowodzi tym samym, że osiągnęła najwyższy możliwy stopień doskonałości w zarządzaniu infrastrukturą teleinformatyczną i w zastosowaniu najlepszych praktyk stosowanych przy dostawie usług informatycznych.

Norma ISO/IEC 20000 jest wspierana przez liczne produkty Oracle, w tym np. Oracle Siebel, Oracle Enterprise Manager oraz Oracle Business Intelligence.

"Certyfikat ISO/IEC 20000 jest niezwykle prestiżowy dla naszej organizacji, ponieważ jest prawdziwą rzadkością w polskiej branży usług IT" - komentuje Joanna Gajewska, Quality Assurance Manager z Oracle Consulting. "Działając według normy ISO 20000 udowadniamy klientom, że wykorzystujemy w naszej pracy najlepsze praktyki ITIL, gwarantując im przez to pożądaną efektywność działania i najwyższą jakość dostarczanych usług IT. Prowadzenie projektu według wskazań ITIL prowadzi także do znacznej redukcji ryzyka i lepszego nim zarządzania oraz gwarantuje doskonałe powiązanie strategii IT z ogólną strategią biznesową przedsiębiorstwa".

"Przygotowanie działu Managed Services do certyfikacji, jakie postawiliśmy sobie ponad rok temu, było ogromnym wyzwaniem dla całego zespołu" – powiedziała Agnieszka Cichocka, dyrektor działu Managed Services w Oracle Consulting. "Wymagało przede wszystkim szczegółowego poznania wszystkich zapisów normy oraz zweryfikowania, które z tych zapisów nie są spełnione przez organizację, jaką był wtedy Managed Services. To było najtrudniejsze zadanie i od jego wyniku zależało, jak dużo pracy nas czeka. Jako cel postawiliśmy sobie przygotowanie do certyfikacji w ramach własnych sił Konsultingu. Udało się i jest to dla nas wszystkich ogromny sukces. Przede wszystkim potwierdziliśmy, że nasz zespół zawsze działał wg podstawowych wymagań stawianych przez ISO/IEC 20000, a nieliczne braki uzupełnione w trakcie tego procesu pozwoliły nam podnieść jakość usług".