Salony Gatta stawiają na najwyższą jakość obsługi klienta i dostępność towarów

Ferax Sp. z o.o. jest właścicielem marki odzieży i bielizny damskiej Gatta - cenionej zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Firma intensywnie się rozwija, poszerzając swoją ofertę o nowe produkty i inwestując w nowoczesny park maszynowy. Dotychczas Ferax używał systemu Microsoft Dynamics RMS (Retail Management System) do obsługi sieci swoich salonów sprzedaży. Było to rozwiązanie wdrożone w 2006 roku, kiedy sieć liczyła około 30 punktów sprzedaży. Z kolei centrala firmy korzystała już wówczas z systemu Microsoft Dynamics AX. Wraz z rozbudową sieci salonów zdecydowano się na wdrożenie rozwiązania zintegrowanego z posiadanym systemem ERP. Firmie zależało m.in. na uproszczeniu procesów zarządzania siecią sprzedaży i automatyzacji procesów obsługi sieci po stronie centrali, a także odciążeniu pracowników sklepów od wykonywania czynności logistycznych w punkcie sprzedaży.


W rezultacie wybrano system Microsoft Dynamics AX for Retail. Partnerem wdrożeniowym po raz kolejny została firma I&B Consulting, posiadająca bogate doświadczenie w implementacji rozwiązań klasy ERP w branży handlowej.


Wdrożony system usprawnił przepływ informacji między poszczególnymi salonami,  umożliwiając lepszą kontrolę realizowanych procesów sprzedażowych. Rozwiązanie pozwoliło na uzyskanie spójnego modelu referencyjnych danych (Common Point of Reference - CPR) dla sieci sprzedaży oraz spójności czasowej prezentowanych danych w obszarze raportowania. Ponadto, udało się zmniejszyć obciążenie pracowników salonów czynnościami niezwiązanymi bezpośrednio z procesem sprzedaży i obsługi klienta realizowanym w salonach sieci Gatta.


- Wdrożenie funkcjonalności Microsoft Dynamics AX for Retail w sieci salonów Gatta z jednej strony usprawnia obsługę klienta, dostępność i rotację towarów, z drugiej zaś upraszcza zarządzanie procesem komunikacji z placówkami naszej sieci salonów - powiedział Andrzej Konopka, Dyrektor Operacyjny Ferax Sp. z o.o.


Co ważne, dzięki wdrożonemu rozwiązaniu udało się zwiększyć rotację towaru w salonach o ponad 40% oraz zredukować koszty operacyjne sieci o 10%. System umożliwił również rozbudowę sieci sprzedaży z jednoczesną redukcją kosztów operacyjnych, pozwolił na automatyzację kontroli procesu propagowania zmian w danych słownikowych miedzy centralą a punktem sprzedaży oraz umożliwił planowanie zapasów zintegrowane z zakupami i produkcją.


Więcej informacji na temat wdrożenia można znaleźć na stronie http://www.microsoft.com/casestudies/Case_Study_Detail.aspx?CaseStudyID=710000002049


***

Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.


Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku  został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).


Dodatkowych informacji udzielą:


Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

Komentarze