Skąpiec.pl podsumowuje rok 2012 i zdradza plany na 2013

Skąpiec.pl podsumowuje rok 2012 i zdradza plany na 2013

Miniony rok w Skąpiec.pl bez wątpienia można zaliczyć do udanych. W ciągu 12 miesięcy powstało niemal 250 nowych kategorii produktowych, liczba prezentowanych w serwisie artykułów wzrosła o okrągły milion i w grudniu 2012 wynosiła ok. 2,8 miliona, a ilość sklepów zwiększyła się z 2562 do 3056. Do tego grona dołączyli zarówno mali sprzedawcy, jak i prawdziwi giganci - zalando.pl, mediamarkt.pl czy answear.com.

Użytkownicy serwisu

Rok 2012, a szczególnie jego druga połowa, był dla Skąpiec.pl dobry również z uwagi na rosnącą liczbę użytkowników. W grudniu porównywarkę odwiedziło 3,6 miliona internautów, którzy wygenerowali ponad 28 milionów odsłon. „Zdecydowana większość użytkowników korzysta z naszego serwisu na terenie Polski. Najwięcej z nich pochodzi z województwa wielkopolskiego, mazowieckiego i śląskiego. W minionym roku odwiedziło nas także prawie 600 tysięcy osób z Wielkiej Brytanii, 460 tysięcy z Niemiec i 180 000 z Białorusi. Ponad 100 000 internautów zawitało do nas z Irlandii, Holandii, Norwegii i Stanów Zjednoczonych", mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl.

Czego szukali internauci w 2012 roku?

Ze statystyk Skąpiec.pl wynika, że internauci, którzy w ubiegłym roku szukali produktów za pośrednictwem porównywarki, najbardziej zainteresowani byli wszelkiego rodzaju elektroniką. Najczęściej odwiedzanymi departamentami okazały się być Komputery, RTV i sprzęt AGD. Wśród kategorii królowały z kolei notebooki, telewizory i aparaty cyfrowe. Najpopularniejszymi produktami w roku 2012 były telefony Samsung i9100 Galaxy S II oraz Samsung S5570 Galaxy mini, a także telewizor LED 3D Samsung UE40ES6100. W gronie najbardziej poszukiwanych w serwisie marek znalazły się natomiast: Samsung, Sony i LG.

Plany serwisu na rok 2013

Udany rok 2012 stanowi dla Skąpiec.pl motywację do dalszego rozwoju i jeszcze bardziej wytężonej pracy na rzecz doskonalenia serwisu. Kolejne miesiące przyniosą wiele zmian - zarówno w funkcjonowaniu porównywarki, jak i w strukturze firmy. „Już niedługo użytkownikom zaprezentowana zostanie nasza aplikacja mobilna oraz udoskonalona wyszukiwarka. Planujemy również wdrożenie kilku nowych projektów internetowych, które nie będą bezpośrednio powiązane z porównywarką", zdradza Mariusz Janiszewski, prezes Skąpiec.pl. Pojawienie się nowych produktów w portfolio firmy wiąże się ze zwiększeniem zatrudnienia w spółce. W roku 2013, do liczącego obecnie ok. 60 osób zespołu, dołączyć ma kilkunastu nowych pracowników. „W grudniu znacząco wzmocniliśmy dział IT, a obecnie szukamy również specjalistów z innych dziedzin. Mile widziani będą u nas pasjonaci z doświadczeniem w e-commerce", mówi Janiszewski. Więcej o pracy w Skąpiec.pl dowiedzieć się będzie można podczas Dni Kariery, odbywających się 21 marca na Politechnice Wrocławskiej.

 

***

Skapiec.pl to internetowa porównywarka cen i przewodnik po wirtualnych zakupach. Umożliwia sprawdzenie oraz porównanie zasobów e-sklepów z uwzględnieniem cen produktów, ich parametrów, warunków zapłaty oraz doręczenia.