Taksówka za jeden klik

Taksówka za jeden klik

Mobilna wersja strony internetowej, na której znajdziemy dane korporacji czy specjalne formularze, zaczyna być standardem. Branża taksówkarska jak żadna inna ceni sobie czas i szybkość reakcji na zamówienia. To te właśnie czynniki decydują o sukcesie korporacji i stanowią ich główny atut. Ale mobilna strona to nie wszystko. Krokiem naprzód w firmach dbających o stały rozwój technologiczny są aplikacje na smartfony. To dzięki nim właśnie korporacje mogą błyskawicznie reagować na potrzeby klientów.

- Tak naprawdę to klienci napędzają zmiany technologiczne. To ich potrzeby decydują o tym, jakie funkcjonalności powinny posiadać aplikacje. Już dziś przecież są one dostarczane na telefony z systemem Android i iOS, niektóre także na Windows Phone. Firmy zdają sobie sprawę, że najważniejszy jest komfort klienta i wszystko, co się pod nim kryje: łatwy i szybki kontakt, krótki czas oczekiwania czy dokładność danych w aplikacjach - mówi Marian Penkalla z trójmiejskiej korporacji Hallo Taxi.

Aby aplikacja była użyteczna, musi zawierać kilka funkcji, których nie zagwarantuje żadna strona internetowa. Nie chodzi tu tylko o stabilność samego programu czy intuicyjny interfejs, który umożliwi sprawne poruszanie się po kolejnych etapach składania zamówienia. Skuteczność dzisiejszych aplikacji to także dostęp do informacji o lokalnych atrakcjach czy punktach usługowych: sklepach, hotelach, bankach i tym podobnych. To również możliwość automatycznego ustalenia własnej pozycji z poziomu nawigacji oraz opcja podejrzenia najbliżej znajdujących się w okolicy taksówek. Wszystko to musi działać płynnie i bezawaryjnie na wszystkich dostępnych systemach operacyjnych, włącznie z dopiero zdobywającymi sympatię polskich użytkowników smartfonami opartymi na Windows Phone. Jako jedna z pierwszych i do dziś nielicznych wersję na WP oferuje aplikacja naviTAXI – z powodzeniem wykorzystywana przez polskie korporacje z gdańską Hallo Taxi, krakowską Taxi Barbakan czy warszawską Elle Taxi na czele.

Ustalenie zajmowanej przez użytkownika pozycji to kwestia ledwie kilku kliknięć. Kontakt z centralą – kilka kolejnych. Złożenie kompletnego zamówienia zajmuje na ogół nie więcej niż minutę. Wszystko to możemy zrobić w hotelu, restauracji czy kawiarni. Jak podkreślają eksperci korporacji taksówkarskich, to właśnie połączenie komfortu z niezawodnością aplikacji stanowi ich największą ich zaletę.

- Szanujemy czas naszych klientów - a aplikacje pomagają go zaoszczędzić. Komfort dający korzystanie z oprogramowania na smartfony przekłada się także na bezpieczeństwo – nie trzeba już stać w ciemnym zaułku, wyczekiwać pojazdu i dopytywać, czy to oby nasza taksówka. Rynek poszedł znacząco do przodu i ci, którzy nie dbają o bezpieczeństwo swoich pasażerów szybko wypadają z obiegu – przyznaje Marian Penkalla z Hallo Taxi.

Aplikacje nieustannie poprawiają interfejs oraz estetykę formularzy kontaktowych. Niedaleka przyszłość zapowiada się jeszcze ciekawiej - należy się spodziewać, że w już niebawem aplikacje dodatkowo będą zintegrowane z bieżącymi taryfikatorami korporacji a sama istota ich działania wsparta będzie elementami społecznościowymi. Mimo zachowania ciężaru podstawowej funkcjonalności, jaką jest przecież zwykłe zamówienie taksówki - dedykowane korporacjom aplikacje wciąż się rozwijają.

- Na początku, gdy rynek był mały oraz gdy istnieli u nas jedynie trzej gracze - polskie iTaxi i Taxi5 oraz niemieckie myTaxi - było jeszcze łatwo się wypromować. W tym momencie bardzo istotnym aspektem w aplikacjach taksówkarskich będzie social oraz propagowanie aplikacji wykorzystujących ten właśnie kanał. Polecanie korporacji a nawet konkretnych taksówkarzy, opinie użytkowników oraz zapraszanie znajomych do aplikacji (np. w zamian za profity czy afiliację) są koniecznością, aby relatywnie szybko aplikacja zdobyła popularność. Sama funkcja zamawiania to raczej za mało, aby ktoś zrezygnował z przyzwyczajenia dzwonienia po taksówkę. Tak więc social spełnia zarówno rolę promocyjną dla aplikacji jak również daje dodatkową wartość w postaci opinii prawdziwych osób i znajomych – przewiduje Mateusz Belattaf z firmy Fanpoint, producenta aplikacji społecznościowych.

Już dziś kompletna realizacja zamówienia w aplikacjach trwa około minuty - a wszystkie trendy wskazują, że będzie to jeszcze prostsze i jeszcze przyjemniejsze.

- Uważnie obserwujemy rynek i obecne trendy. Możemy próbować przewidzieć rozwój funkcjonalności aplikacji i pewnie w wielu rzeczach udałoby nam się zarysować kierunek, w którym będą zmierzały. Wszystko to jednak i tak uwarunkują upodobania klientów. To oni przecież stanowią najważniejsze ogniwo tego łańcucha i to ich opinie będą najlepszą weryfikacją obecnych oraz przyszłych rozwiązań – podsumowuje ekspert Hallo Taxi.

Komentarze