Case study wdrożenia e-commerce dla Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe

Serwis neoKartka został wdrożony na zlecenie spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Realizacja tego przedsięwzięcia wiązała się z wieloma wyzwaniami stawianymi przed zespołem wdrożeniowym best.net. 

Przede wszystkim dominującą rolę odgrywał czas, a konkretniej tylko 50-dniowy harmonogram na realizację całego projektu. W tym krótkim okresie z powodzeniem zaimplementowano wiele dedykowanych rozwiązań m.in. wydajny mechanizm generujący neoKartki w formacie plików PDF gotowych do wydruku będących efektem połączenia wielu danych wejściowych. Warto również zaznaczyć, że ilość znaków w treści tworzonych neoKartek jest oparta na specjalnie opracowanym na potrzeby tego projektu algorytmie, który dostosowuje zawartość życzeń do wymogów wydruku. 

Już na etapie rozpoczęcia, projekt był odmienny od standardowego schematu tego typu wdrożeń. Rozmowy z dostawcami różnych usług trwały symultanicznie, przez co utrudnione było zaplanowanie którzy kontrahenci będą odpowiedzialni za konkretne aspekty projektu. Klient miał jasną wizję docelowej formuły serwisu.

Klarowne cele i bardzo dobra, merytoryczna komunikacja pozwoliła odpowiednio przygotować się do planowania konkretnych działań. Mając kilkunastoletnie doświadczenie we wdrożeniach e-commerce, pracownicy firmy best.net nie spotkali się jeszcze z tak dobrze przemyślaną specyfikacją.

W rezultacie po niespełna 2 miesiącach działań stworzono w pełni skastomizowaną platformę zgodną z oczekiwaniami klienta oraz wypracowano złożony system przy zachowaniu przyjaznego dla użytkownika front-endu. Osiągnięta wydajność prac pozwoliła również na uwzględnienie dodatkowych wymagań klienta nie planowanych w fazie wstępnej.

“Współpraca z firmą best.net przebiegała zgodnie z założonym harmonogramem. Poszczególne etapy prac wdrażane były systematycznie zgodnie z naszymi wytycznymi. Dzięki sprawnej realizacji, projekt mogliśmy uruchomić w tak krótkim czasie” podsumowuje Jacek Drwięga Menadżer Projektu, PPUC