Grimbergen – piwo z legendą w Polsce

Grimbergen – piwo z legendą w Polsce

 

 

Na rynku dostępne będą trzy warianty piwa Grimbergen – Blonde, Double oraz Blanche.Będzie można ich skosztować w wybranych lokalach gastronomicznych największych miast Polski. Komunikację marki wspierają działania PR, BTL w miejscu sprzedaży oraz w social media. 

„W Polsce zdecydowana większość sprzedaży piwa to piwa jasne, jednak obserwujemy rosnące zainteresowanie segmentem piw specjalnych, które wyróżniają się długą tradycją warzenia i ciekawym smakiem. To stale rosnąca kategoria zarówno w Polsce, jak i zagranicą” -  mówi Wojciech Żabiński, Innovation&Speciality Portfolio Director w Carlsberg Polska.  „Konsumenci chętnie wybierają piwa z krajów o długich, piwnych tradycjach, takich jak Belgia oraz zwracają uwagę na autentyczność i jakość trunku. Marka Grimbergen ma bardzo długą historię -  jego korzenie sięgają XII wieku. Założyli go mnisi z zakonu Grimbergen i do dziś nadzorują proces warzenia.” – dodaje. 

Pierwsze receptury piwa Grimbergen powstały prawie 900 lat temu i przekazywane z pokolenia na pokolenia przetrwały burzliwe dzieje opactwa – aż trzy razy było ono odbudowywane po tym jak doszczętnie trawił je pożar. Obrany na symbol klasztoru Feniks symbolizuje burzliwą historię. Do sprzedaży w polskich lokalach trafią trzy warianty tego wyjątkowego piwa – Blonde, Double oraz Blanche. Grimbergen Blonde to najstarsza receptura. Ma złocistą barwę i gęstą, kremową pianę. Wrażliwsi koneserzy wyczują w trunku ciekawą nutę przyprawową oraz delikatne aromaty skórki pomarańczy i karmelizowanego cukru. Jest to bardzo aromatyczne piwo o owocowej nucie i intensywnym smaku. Grimbergen Double, piwo podwójnej fermentacji, wyróżnia się ciemną, mahoniową barwą. Delikatnie słodkie, z wyraźnie wyczuwalnym dodatkiem owocowych nut korzennych, jest piwem o wyrazistym charakterze.Ma mocno słodowy, bogaty aromat zabarwiony nutą czekolady i karmelu. Ostatni z wariantów, Grimbergen Blanche, to orzeźwiające piwo pszeniczne, naturalnie mętne i o jasnozłotej barwie. Delikatną goryczkę przełamują nuty cytrusów, wanilii, karmelu i bergamotki.  

 „Zależy nam na tym, aby Grimbergen był podawany z dużą dbałością o szczegóły, które są tak ważne w belgijskiej kulturze picia piwa: w odpowiedniej temperaturze, w firmowych kielichach podkreślających aromat, barwę i smak trunku.” – dodaje Wojciech Żabiński.

Piwo Grimbergen będzie na początek serwowane w specjalnie wybranychlokalach gastronomicznych w największych miastach Polski. W swoim segmencie jest ono pozycjonowana jako marka superpremium skierowana do poszukujących wyjątkowości i jakości konsumentów. 

Wprowadzenie marki na rynek Polski wspierane będzie działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży oraz działaniami na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Ponadto przygotowano specjalną platformę konsumencką – Bractwo Feniksa – po rejestracji otrzymają oni dostęp do unikalnych treści, a także dodatkowych korzyści w lokalach partnerskich. Za działania PR, social media oraz adaptację materiałów BTL związanych z wprowadzeniem marki na polski rynek, odpowiedzialne są agencje grupy WALK.

Więcej informacji oraz lista lokali, w których dostępny jest Grimbergen na: www.grimbergenbeer.pl oraz www.facebook.com/bractwofeniksa


Kontakt dla mediów:

WALK PR

Marta Lesiewska

Senior Account Manager

marta.lesiewska@walk.pl

+48 519 021 080

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 18,5%, dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.