Produkcja mebli Trio Line pod kontrolą dzięki Microsoft Dynamics NAV


Trio Line Polska Sp. z o. o. jest częścią grupy kapitałowej Trio Line - największego skandynawskiego producenta mebli stylowych. Polski oddział firmy, otwarty w 2003 roku w Stęszewie koło Poznania, realizuje również zlecenia klientów zewnętrznych, produkując meble w różnorodnych wariantach, modelach i wzorach.

W związku z tym, że w Trio Line Polska wykorzystywano kilka systemów informatycznych, zarząd firmy zdecydował się na rozbudowę istniejącego rozwiązania Microsoft Dynamics NAV, aby podnieść jakość procesów zachodzących w firmie, a także usprawnić komunikację z klientami, zewnętrznymi projektantami i podwykonawcami. Firmie zależało na zintegrowanym rozwiązaniu informatycznym, które nadążałoby za jej dynamicznym rozwojem i wspierało większość realizowanych procesów, dlatego wybrano system zaproponowany przez IT Vision - certyfikowanego partnera Microsoft.

Wdrożenie miało na celu przede wszystkim usprawnienie obszaru księgowości, a także działu zaopatrzenia i logistyki. Ważna była też integracja nowo wdrożonych modułów z działem sprzedaży, produkcji i magazynu. Po przeprowadzeniu gruntownej analizy potrzeb firmy specjaliści IT Vision zrealizowali projekt wdrożeniowy uwzględniający dedykowane rozszerzenia umożliwiające elektroniczną wymianę danych i dokumentów pomiędzy Trio Line Polska i jej głównymi kontrahentami.

Microsoft Dynamics NAV znacząco usprawnił pracę działu zaopatrzeniowego, umożliwiając optymalizację poziomu zaopatrzenia i planowanie zasobów w oparciu o rzeczywiste potrzeby. Dzięki temu firma może prowadzić racjonalną gospodarkę magazynową, unikając niepotrzebnych nadwyżek w magazynie. Z kolei dział księgowości zyskał możliwość większej kontroli kosztów i dokumentów księgowych, a także narzędzia pozwalające na automatyczne tworzenie zaawansowanych raportów dla kadry zarządzającej. Uporządkowane zostały także procedury księgowe w obszarach rozliczania kosztów, sprzedaży, zakupów, magazynu i produkcji. Automatyzacja działań księgowych oraz implementacja schematów księgowania pozwoliły zwiększyć efektywność pracy oraz zredukować ryzyko wystąpienia błędów. System zapewnił też zgodność z przepisami polskiego prawa podatkowego oraz polskimi standardami rachunkowości, uwzględniając wymogi raportowania w ramach grupy kapitałowej.

- Rozbudowa oprogramowania Microsoft Dynamics NAV daje nam lepszy wgląd w aktualny stan zleceń i pozwala nadzorować rzeczywiste zasoby, przez co jeszcze lepiej możemy obsługiwać naszych klientów - przyznaje Agnieszka Sadowska, główna księgowa, Trio Line Polska Sp. z o.o.

Ważnym udogodnieniem okazało się wdrożenie dedykowanego systemu B2B, który umożliwia wymianę plików XML pomiędzy firmą a jej kontrahentami w zakresie zamówień zakupu, potwierdzeń oraz faktur sprzedaży. W ten sposób komunikacja między Trio Line Polska a jej głównymi partnerami biznesowymi została znacznie usprawniona.

***
Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com


Komentarze