Amadeus prezentuje raport z zakresu zrównoważonego rozwoju


Amadeus, wiodący partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, opublikował raport dotyczący działalności w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2012 roku, który stanowi przegląd inicjatyw firmy i jej osiągnięcia w tej dziedzinie. Dokument spełnia wymogi Poziomu Aplikacji A+ (ang. Application Level A+), opracowane przez Global Reporting Initiative (GRI) - międzynarodową organizację, która tworzy wytyczne w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju. Raport analizuje ekonomiczny, środowiskowy oraz społeczny wpływ działalności firmy Amadeus, a także wkład organizacji w realizację celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

- Zwracamy uwagę na kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem w każdym obszarze naszej działalności. Funkcjonujemy w branży turystycznej, która generuje 9 proc. globalnego PKB i tworzy miejsca pracy na całym świecie. Łącząc złożony ekosystem sprzedawców i odbiorców usług turystycznych, firma Amadeus zajmuje uprzywilejowaną pozycję, która pozwala jej przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju, wykorzystując w tym celu możliwości technologiczne, doświadczenie oraz relacje z partnerami biznesowymi - komentuje Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel & Corporate Secretary, Amadeus.

Stałe zaangażowanie w badania i rozwój oraz wielokulturowość mają kluczowe znaczenie dla strategii zrównoważonego rozwoju Amadeus. Wkład firmy w zrównoważony rozwój branży turystycznej jest ściśle związany z jej działalnością w obszarze B+R - wzrost korzyści wynikających z zastosowania innowacyjnych rozwiązań Amadeus często idzie w parze z obniżeniem zużycia energii i wykorzystywanych zasobów naturalnych. Wskazuje na to zwiększenie produktywności i wydajności operacyjnej linii lotniczych oraz optymalizacja zużycia paliwa dzięki rozwiązaniu Amadeus Altéa Passenger Services. Od 2004 roku firma Amadeus zainwestowała około 2,4 mld euro w obszar B+R - w 2012 roku na badania i rozwój przeznaczono 14 proc. dochodów firmy, aby zapewnić najwyższą wydajność rozwiązań Amadeus, tak by mogły one kształtować przyszłość branży turystycznej.

Oprócz inwestycji firmy w badania i rozwój „oczywistym filarem działalności Amadeus są kompetencje pracowników, ich umiejętności i postawy, a także solidny i zrównoważony model biznesowy organizacji" -przyznaje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. Amadeus zatrudnia ponad 11 000 pracowników ze 110 krajów, mówiących 53 językami, co sprawia, że firma może się poszczycić dużą różnorodnością i bogactwem kulturowym.

Firma Amadeus realizuje liczne projekty zarówno w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (138 inicjatyw w 45 krajach), jak i zrównoważonego rozwoju środowiska o zasięgu globalnym. Warto wymienić tu inicjatywy społeczne związane z 25-leciem Amadeus prowadzone przez sieć wolontariuszy pracujących w oddziałach firmy na całym świecie. W zakresie ochrony środowiska Amadeus odnowił certyfikat efektywności energetycznej przyznany swojemu centrum danych w Erding (w pobliżu Monachium) przez międzynarodową organizację TÜV SÜD.

Pełna treść najnowszego raportu na temat zrównoważonego rozwoju Amadeus znajduje się na stronie:

http://www.amadeus.com/msite/corporate_responsibility/annual_reports/2012/en/home.html?PRESS=356

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl.

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Komentarze