Jarmark Świętojański z kibicami

Jarmark Świętojański z kibicami

Jarmark Świętojański to impreza z tradycją sięgającą XVI wieku, związaną z handlową przeszłością miasta. W 1975 roku został reaktywowany, organizowano go podczas letnich międzynarodowych targów, czyli w drugiej połowie czerwca, na Starym Rynku i w okolicach. Początkowo było to wydarzenie głównie handlowe, potem stało się okazją do promocji lokalnego rękodzielnictwa, Jarmark stał się też wydarzeniem kulturalnym.
W tym roku Jarmark organizuje spółka Targowiska zarządzająca miejskimi rynkami. 
– Otworzyliśmy się na środowiska budujące markę Poznania, wyróżniające się, charakterystyczne dla miasta, czyniące go wyjątkowym – mówi Krzysztof Janowski, prezes Targowisk. Od 15 do 30 czerwca na Starym Rynku i na przyległych ulicach będzie można zrobić zakupy i uczestniczyć w wydarzeniach noszących wspólny mianownik – Lech Poznań.
Mieszkańcom Poznania zaprezentuje się akademia piłkarska założona przez gwiazdę Lecha – Piotra Reissa. Pokażą się też kibice. Jak informuje Marcin Kawka, rzecznik Wiary Lecha, poznaniacy wezmą udział w malowaniu wielkiej flagi Lecha, spotkają się z klubowymi maskotkami – Ejbrem i Gzubem, zobaczą piłkarzy KKS Wiara Lecha Poznań, wysłuchają występów raperów.
Skąd pomysł zaproszenia do współpracy kibiców? 
– Jest to środowisko niedoceniane, zasłużone dla Lecha, czyli sportowej wizytówki Wielkopolski. Mamy nadzieję na pokazanie prawdziwego wizerunku poznańskiego kibica, całkowicie odmiennego od kreowanego przez niektórych ludzi. Wiara Lecha skutecznie promuje swój klub, stworzyła własny model kibicowania, uczestniczy w akacjach charytatywnych i innych nie związanych z futbolem, o których nie wszyscy wiedzą – mówi prezes Krzysztof Janowski.