Polacy zaoszczędzili 15 milionów złotych

Polacy zaoszczędzili 15 milionów złotych

Z wielkiej obniżki w Tesco możemy wysnuć prosty wniosek – każdy z nas chce płacić mniej za codzienne zakupy. W pierwszych dniach akcji, Polacy kupili o kilkadziesiąt procent więcej produktów w obniżonych cenach.

W gronie rekordzistów znaleźli się: tańsza o 25% herbata popularnej marki, którą w pierwszym tygodniu akcji zakupiło dwukrotnie więcej Klientów, czy olej roślinny w cenie o 19% niższej, którego sprzedaż wzrosła
o prawie 150%.


W przypadku największych sklepów Tesco – tych o najbogatszej ofercie produktów – liczba towarów
w obniżonych cenach sięga pięciu tysięcy. Klienci mogą wybierać spośród bogatej oferty produktów najpopularniejszych producentów i atrakcyjnych cenowo produktów marek Tesco i Value. Jak wyjaśniają przedstawicie Tesco, obniżka cen jest wyjściem naprzeciw nowym, kryzysowym oczekiwaniom klientów.


Z badań wynika, że dla Polaków cena pozostaje najważniejszym czynnikiem podczas codziennych zakupach. Kryzys w widoczny sposób kształtuje nasze wybory, a tym samym skład naszego zakupowego koszyka – mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska. Obniżka cen oznacza dla klientów podwójne korzyści. Za koszyk swoich ulubionych produktów klienci zapłacą mniej, co pozwoli im zaoszczędzić pewną kwotę przy każdych zakupach. A z drugiej strony – za te same pieniądze możemy teraz włożyć do koszyka więcej. To może mieć ogromne znaczenie dla naszego domowego budżetu – dodaje Anna Matlak.
Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by Klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę. Ale obniżki to nie wszystko – Tesco zadbało, by ceny były czytelne
i logiczne. Produkt w większym opakowaniu ma zawsze bardziej korzystną ceną w przeliczeniu na jednostkę wagi czy objętości. Dodatkowo cena rodziny produktów – np. różnych smaków jogurtów danego producenta – pozostaje taka sama.


Obawy związane z kryzysem sprawiły, że polscy Konsumenci bardziej niż kiedykolwiek poszukują dobrej jakości produktów w atrakcyjnej cenie. Zgodnie z najnowszymi danymi GUS inflacja w kwietniu 2013 roku wyniosła w stosunku do roku ubiegłego 0,8% i była najniższą, jaką odnotowano w ciągu ostatnich 7 lat. Zdaniem ekonomistów jest ona wynikiem ostrożnych decyzji konsumenckich motywowanych trudną sytuacją gospodarczą i obawą o utratę pracy. Kupujemy relatywnie mniej i dużo rozsądniej w stosunku do okresu sprzed kryzysu, rezygnując tym samym z małych, codziennych przyjemności. Poprzez kampanię Ciach! Tesco stara się wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów.

Komentarze