Wybierasz się w długą podróż samochodem? Przygotuj auto do wyjazdu!

Wybierasz się w długą podróż samochodem? Przygotuj auto do wyjazdu!

Zmiana ogumienia z zimowego na letnie to zabieg dokonywany wiosną, ale przed długim wakacyjnym wyjazdem warto upewnić się, że na pewno nie zapomnieliśmy o wymianie opon. Tuż przed podróżą warto również otworzyć maskę naszego samochodu i sprawdzić stan oleju silnikowego, ilość płynu do spryskiwaczy w zbiorniku oraz płynu chłodniczego. Niebagatelne znaczenie ma także oświetlenie - należy zatem skontrolować, czy wszystkie żarówki będą poprawnie oświetlać drogę podczas podróży. Niesprawne oświetlenie należy wymienić, warto także zabrać ze sobą zapasowy komplet tak, aby na trasie można dokonać wymiany przepalonej żarówki. Bardzo ważne jest również, by przed wyjazdem poddać ocenie stan wycieraczek oraz szyb - te dwa elementy wpływają bowiem na widoczność podczas jazdy, jak również komfort podróży.


Przede wszystkim wycieraczki i szyby.


Podstawą bezpieczeństwa podróży, szczególnie w sytuacji wzmożonego ruchu jest właściwa ocena sytuacji na drodze i dostosowanie stylu jazdy do panujących warunków. Zmienne warunki atmosferyczne, nagłe opady deszczu oraz przebłyski mocnego słońca mogą dodatkowo utrudniać jazdę. Jest to szczególnie niebezpieczne, kiedy nasze wycieraczki nie spełniają swoich funkcji: „Zużyte pióra wycieraczek nie zbierają z szyb wody i brudu.

Pozostawione na powierzchni smugi ograniczają widoczność i niepotrzebnie absorbują uwagę kierowcy. Przed wyjazdem w dłuższą podróż warto wybrać się do wyspecjalizowanego serwisu NordGlass, którego pracownicy ocenią stan wycieraczek i w przypadku konieczności wymiany dobiorą odpowiedni rozmiar i model. Podczas takiej wizyty można od razu skontrolować stan szyb samochodowych, w szczególności szyby czołowej. Technik stwierdzi czy szyba pozbawiona jest pęknięć i zarysowań, które mogą utrudniać jazdę” – wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass i dodaje „Pojawiające się na szybie pęknięcia nie zawsze oznaczają konieczność jej wymiany. W przypadku, gdy uszkodzenie punktowe nie jest większe niż 5-złotowa moneta, czyli jego średnica nie przekracza 24 mm oraz gdy usterka znajduje się przynajmniej 10 cm od krawędzi szyby, można ją naprawić. Zabieg ten przywraca szybie jej wartości użytkowe, zabezpiecza przed powiększeniem uszkodzenia i, co warte podkreślenia, jest objęty bezterminową gwarancją.” Dopiero w sytuacji, kiedy pęknięcie rozchodzi się po szybie, zachodzi konieczność jej wymiany.  Naprawa bądź wymiana szyby samochodowej przed wyjazdem ma bardzo duże znaczenie, gdyż kontrola drogowa pojazdu z uszkodzoną szybą może zakończyć się mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Warto również pamiętać, że szyba, zwłaszcza czołowa, odpowiada za sztywność całej konstrukcji pojazdu. Stąd uszkodzona - nie spełnia swoich funkcji i podczas ewentualnego wypadku drogowego może przyczynić się do dodatkowych uszkodzeń karoserii i większych obrażeń pasażerów.


„Niewidzialna wycieraczka” od NordGlass


Podczas podróży, szczególnie przy dużej prędkości, szyba czołowa narażona jest na „zbieranie” brudu czy owadów. W ten sposób jej powierzchnia jest zabrudzona i ciężko usunąć z niej zanieczyszczenia. Panaceum na tego rodzaju problemy jest zabieg hydrofobizacji. Przeprowadzane w serwisie NordGlass nanoszenie na powierzchnię szyby nanopowłoki powoduje, że jest ona zabezpieczona przed uciążliwymi zabrudzeniami, a także poprawia widoczność, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort jazdy. „Warstwa hydrofobowa wyrównuje relatywnie szorstką powierzchnię szyby, na której osadza się brud. Staje się ona wówczas idealnie gładka, a odkraplanie się na niej wody i cieczy olejowych ułatwia usuwanie z szyb brudu, owadów, lodu i innych zanieczyszczeń. Hydrofobizacja sprawia, że podczas jazdy już z prędkością 60-70 km/h woda jest samoczynnie usuwana z jej powierzchni” – dodaje ekspert z firmy NordGlass.


Mądry kierowca przed szkodą


Planując wielogodzinną podróż warto ustalić miejsca i częstotliwość postoju oraz wybrać najbardziej optymalną trasę. Podczas jazdy zdarzają się jednak sytuacje losowe, takie jak uszkodzenia punktowe lub rozległe pęknięcia szyb spowodowane drobnymi kamieniami wydobywającymi się spod kół aut jadących przed nami. Aby tego typu zdarzenia nie przeszkodziły nam w kontynuowaniu podróży, warto skorzystać z innowacyjnej aplikacji mobilnej firmy NordGlass. „Bezpłatna aplikacja mobilna NordGlass, do pobrania na stronie www.nordglass.pl, w Appstore oraz w Google Play, dostępna jest dla posiadaczy iPhonów oraz smartfonów z systemem operacyjnym Android. Jedną z podstawowych funkcji aplikacji jest możliwość dokonania wstępnej diagnozy stopnia uszkodzenia szyby. Postępując zgodnie ze szczegółową instrukcją kierowca w awaryjnej sytuacji jest w stanie w przybliżeniu ocenić, czy szkodę można naprawić, czy też konieczna jest całkowita wymiana szyby. Co więcej, aplikacja zsynchronizowana jest z aktualnym miejscem pobytu kierowcy, dzięki czemu otrzymujemy adres najbliższego serwisu, w którym uzyskamy natychmiastową pomoc profesjonalistów z serwisu NordGlass”- wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass.
Wskazówki eksperta z firmy NordGlass pozwolą przygotować auto do długiej podróży tak, aby w trasie nie zaskoczyła nas niemiła niespodzianka. Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, w tym jego szyb, gwarantuje bowiem bezpieczne i komfortowe podróżowanie, a skorzystanie z wyspecjalizowanego serwisu NordGlass przed urlopowymi wojażami zaoszczędzi nam stresu i pozwoli skupić na podróży na upragnione wakacje.

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl


Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej. Firma produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.


GutPR, Plac Grunwaldzki 16/46, Wrocław
tel: 48 71 78 95 204 , fax: 48 71 78 95 205


GutPR, Plac Grunwaldzki 16/46, Wrocław
tel: 48 71 78 95 204 , fax: 48 71 78 95 205