RAFAMET UMACNIA SWOJĄ POZYCJĘ W AFRYCE

RAFAMET UMACNIA SWOJĄ POZYCJĘ W AFRYCE

RAFAMET podpisał kolejny kontrakt z ONCF, Państwowymi Kolejami Królestwa Maroka. Dotyczy on wyprodukowania ciężkiej tokarki podtorowej UGE 300N.

 - W przetargu uczestniczyła cała światowa konkurencja. Mimo to udało nam się wygrać. Maszyna będzie pracowała w najnowocześniejszym i największym w Maroku  zakładzie naprawczym taboru kolejowego w Casablance, w trudnym klimacie afrykańskim, przy dużej wilgotności, w zakładzie mieszczącym się w sąsiedztwie Atlantyku. Dlatego musi być dobrze zabezpieczona przed wilgocią i wysokimi temperaturami – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w RAFAMET SA

Zawarty w grudniu ubiegłego roku kontrakt jest już jedenastym z kolei, podpisanym z tym samym klientem. Jak tłumaczy A. Rustanowicz, RAFAMET postrzegany jest w Maroku jako solidny i profesjonalny dostawca, na którą to opinię zapracował sobie przez lata współpracy. To duży atut firmy z Kuźni Raciborskiej, choć negocjacje za każdym razem są trudne.

W Maroku pracuje już cały asortyment maszyn RAFAMETU, począwszy od prostych konwencjonalnych tokarek kolejowych, po podtorówki oraz różne modele nowoczesnych tokarek kołowych sterowanych numerycznie. UGE 300N, zgodnie z założeniami kontraktu, ma trafić do Casablanki latem tego roku. 

Maroko to nie jedyny afrykański kraj, do którego trafiają w tym roku maszyny RAFAMETU. We wrześniu ubiegłego roku podpisano kontrakt z jedną z największych firm wydobywczych i jednocześnie zarządcą infrastruktury kolejowej w Mauretanii. Ciekawostką jest, że szlakami kolei mauretańskiej regularnie jeżdżą najdłuższe pociągi towarowe na świecie o długości do 3 km, złożone z 4 lokomotyw, ok. 210 wagonów, każdy dostosowany do przewozu 85 t rud żelaza  i kilku wagonów osobowych - bardzo ciężkie pociągi o masie przekraczającej 22.000 ton.

Linia ta łączy porty oceaniczne Mauretanii z kopalniami rud żelaza, jest również głównym szlakiem zaopatrzeniowym w wodę, paliwo i sprzęt górniczy miast saharyjskich. Właśnie tam trafi tokarka karuzelowa KCM 150N do obróbki kół kolejowych. - Polska jest tam mało znana, nie mamy na miejscu placówki dyplomatycznej, wymiana gospodarcza między naszymi krajami jest niewielka. Tym większy więc jest to sukces naszych służb handlowych, które bardzo intensywnie penetrują, z sukcesami, trudny, ale niezwykle ciekawy i obiecujący kontynent afrykański – podkreśla dyrektor eksportu. - Klient, zanim podjął decyzję, bardzo starannie sprawdził nasze afrykańskie referencje, m.in. w Maroku, Tunezji, RPA, Nigerii, Sierra Leone, a poprzez swoje biura w Paryżu sprawdził również nasze liczne referencje we Francji i w Belgii. Nasza oferta spełniająca w 100 proc. warunki przetargowe, dobre opinie o naszej firmie, jakości maszyn, prędkości i skuteczności działania naszego serwisu technicznego miały decydujący wpływ na końcowy sukces trwających ponad 6 miesięcy negocjacji. Nie było łatwo mając 10 konkurentów z Europy, Chin i USA.  Klient  już zapowiada zakupy kolejnych obrabiarek, tak więc szczególnie zależy nam na podtrzymaniu z nim dobrych relacji wykonując tą pierwszą tokarkę terminowo i bezbłędnie oraz sprawnie realizując  skomplikowaną operację logistyczną jaką będzie dostawa do odległego Nouadhibou , przewidziana na tegoroczne lato – podsumowuje Andrzej Rustanowicz.


* * *
RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.

Kontakt:
www.rafamet.com.pl


Aleksandra Dik
aleksandradik@adventure.media.pl
+ 48 604 231 738

 

Komentarze