Nowe życie po czterdziestce

Nowe życie po czterdziestce


Ważąca niegdyś 90 kg Joanna Armatys, dziś jest instruktorką fitness, prowadzi klub, w którym nie tylko pomaga paniom schudnąć, ale uczy jak na nowo stać się kobietą spełnioną. 


Od dziecka unikała lekcji wychowania fizycznego. Gdy urodziła dzieci, jej cały świat kręcił się już tylko wokół nich i prowadzenia domu. – Mąż pracował, więc spokojnie mogłam zajmować się rodziną, ale w pewnym momencie zaczęło mi czegoś brakować. Miałam kochających bliskich, a mimo to czułam się trochę samotna będąc od rana do wieczora sama z dziećmi, gdy mąż pracował. Tęskniłam za kontaktami z innymi ludźmi – wspomina Joanna Armatys, instruktorka fitness, właścicielka Akademii Fitness w Raciborzu.


Joanna po urodzeniu swojego drugiego syna ważyła 90 kg. Dopiero gorzkie słowa znajomego zmotywowały ją, aby na dłuższą chwilę zatrzymać się przed lustrem, stanąć na wadze i pomyśleć, co dalej ze sobą zrobić.
Miałam zaledwie 26 lat, a czułam się na co najmniej 40 więcej – mówi.
Nie pozostawało mi nic innego, jak porzucić swoją niechęć do ćwiczeń i zacząć o siebie dbać – dodaje. Zaczęła od diety oraz prostych ćwiczeń na bieżni i rowerku, które miała w domu. Dzięki determinacji, silnej woli i systematyczności Joanna w pół roku zgubiła 35 kg.
Był to mój ogromny sukces. Ciężko na niego pracowałam. Czasem miałam tylko chwilę, gdy jedno dziecko było w przedszkolu, a drugie spało, ale zawsze starałam się wygospodarować czas na ćwiczenia – zapewnia.

Widocznymi efektami Joanna postanowiła pochwalić się na zewnątrz. Zapisała się do jedynego w tym czasie klubu fitness w mieście. – W grupie ćwiczyło się o wiele lepiej. Ale to były tylko wspólne ćwiczenia, po których każdy szedł w swoją stronę. A ja szukałam miejsca, gdzie oprócz wspólnego treningu, będę mogła nawiązać bliższą znajomość z uczestnikami i prowadzącymi – opowiada.  
Z czasem klubów oferujących zajęcia fitness powstawało coraz więcej.  Miały coraz bogatszą ofertę zajęć, ale miedzy ich użytkownikami nie było więzi, na której szczególnie zależało Joannie. Dopiero kilka lat temu kobieta znalazła miejsce, o jakim marzyła od dawna.  – Tam odnalazłam wszystko, czego brakowało mi w innych klubach. Poznałam wspaniałych ludzi, doświadczonych trenerów, w końcu udało mi się połączyć przyjemne z pożytecznym – zaznacza. 

Po zamknięciu klubu, Joanna nie zastanawiała się długo co zrobić, mając ogromne wsparcie męża Marka, postanowiła otworzyć własny. W realizacji pomógł im zaprzyjaźniony trener Krzysztof Pakulec. Wspólnymi silami stworzyli Akademię Fitness.
W międzyczasie Joanna ukończyła kurs instruktorki fitness i prowadziła pierwsze zajęcia w swoim własnym klubie. – Na początku mieliśmy jedną salę, na której odbywały się ćwiczenia. Bywało, że na pierwsze z nich przychodziła tylko jedna osoba – wspomina. Jednak wieść o Akademii szybko się rozeszła i pół roku później właściciele klubu musieli go rozbudować o kolejną salę. W tym roku otworzyli filię klubu na terenie miejskiego aquaparku H2Ostróg i zatrudniają już ponad 20 instruktorów.

Obecnie, dwa lata po założeniu Akademii Fitness, na zajęcie grupowe uczęszcza ponad tysiąc osób. – Nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu. To miał być kameralny klub z rodzinną atmosferą, taki prezent na moje 40. urodziny. Tymczasem dostałam nowe życie – mówi z dumą.   
Teraz radością życia i pozytywną energią dzieli się z uczestniczkami zajęć, które prowadzi. Prowadziła „Brzuchomanię”, a teraz ćwiczenia dla pań po 50. roku życia. – Jako pierwsi w Raciborzu wprowadziliśmy zajęcia 50 + czyli aerobik dla starszych pań. To był strzał w dziesiątkę. Kobiety, które do nas przychodzą  nie tylko poprawiają swoją sprawność fizyczną, ale nawiązują nowe znajomości, a przede wszystkim odzyskują radość życia. To dla nas najważniejsze – przekonuje.

Akademia Fitness uchodzi za miejsce, w którym nie tylko doświadczeni instruktorzy pomagają zadbać o sylwetkę i  kondycję, ale przede wszystkim jest lekarstwem na samotność dla wielu osób. Joannie udało się stworzyć takie miejsce, bo  ma ogromne wsparcie w rodzinie. Synowie dopingują mamę, a mąż prowadzi firmę od strony administracyjnej. Co więcej, chcąc poszerzyć swoją wiedzę o  branży fitness zapisał się nawet na szkolenie Fitness & Wellness Manager. A sama Joanna Armatys jest doskonałym przykładem, na to, że zawodowy sukces można odnieść w każdym wieku.


* * *
Akademia Fitness
http://akademia-fitness.eu

Mieszczący się w Raciborzu klub fitness promujący zdrowy tryb życia. Akademia oferuje bogaty wybór treningów grupowych jak i indywidualnych dopasowanych do potrzeb klienta. Zajęcia takie jak pilates, zumba,  fitball, czy step odbywają się pod okiem wykwalifikowanych instruktorów.  Akademia Fitness mieści się w Raciborzu, przy ul. Ocickiej 4 oraz ul. Zamkowej 4 (na terenie aquaparku H2Ostróg).


* * *
Kontakt:
Aleksandra Dik
aleksandradik@adventure.media.pl
tel. + 48 604 231 738,
tel. + 48 32 724 28 84


Adventure Media s.c.
ul. S. Batorego 7, III p.,
47-400 Racibórz

Komentarze