Big Data Marketing w ofercie DBMS

Big Data Marketing w ofercie DBMS

Od danych do wiedzy o kliencie …

Obecnie 90% istniejących danych w firmach zostało zebranych w ostatnich dwóch latach. Tylko 1% danych opisujących klientów jest wykorzystywanych w organizacjach w celach wsparcia marketingu i sprzedaży. 85% firm wykorzystujących budowanie wiedzy o kliencie deklaruje podniesienie efektywności sprzedaży o 25%.

Punktem wyjścia jest posiadanie bazy danych. Załóżmy, że wysyłamy 50-60 mln maili miesięcznie. Otrzymujemy zwrotnie dodatkowo minimum tyle samo milionów informacji o zachowaniu i preferencjach klientów. Średni wskaźnik otwarć (OR) przy dobrze zaplanowanej komunikacji i skutecznej kreacji wynosi średnio 10 % (czyli 600 tys. danych pochodzi wyłącznie z kampanii mailingowych).
Przykład. Posiadamy informację, że użytkownik Jan Kowalski:

 

  1. posiada samochód,
  2. 4 razy w miesiącu dokonuje zakupów w sklepie odzieżowym,
  3. kupuje koszule w rozmiarze XL,
  4. 2 razy kupuje koszule

Big Data to już nie tylko bazy danych. To otwarty proces, w którym dane o wolumenie X pozwalają na pozyskanie 2, 3, 4 x i więcej informacji.

Istotne jest:

 

  1. Pozyskiwanie danych z wiarygodnych źródeł
  2. Zmiany otoczenia prawnego
  3. Kompetencje w zakresie analizy i budowania wiedzy o kliencie
  4. Dobór narzędzi i kanałów dotarcia do klientów

Proces budowania wiedzy o Kliencie składa się z nieskończenie wielu cykli, dlatego przetwarzając ok. 20 mln interakcji miesięcznie ciągle aktualizujemy profile konsumentów. Dlatego ważna jest analiza, zdefiniowanie grupy docelowej, weryfikacja aktualności danych i ich wzbogacenie, dostosowanie przekazu i treści, zarządzanie relacjami z klientami, automatyzacja procesów sprzedaży dla oszczędności budżetu działań marketingowo-sprzedażowych.

DBMS oferuje rozwiązania Big Data Marketing:

 

  1. DBMS Data Adapter – narzędzia do wzbogacania i łączenia danych
  2. DBMS Data Quality – narzędzia do badania jakości danych
  3. DBMS GreenSender - Narzędzie do realizacji wysyłek e-mail, SMS, VSMS oraz automatyzacji procesów sprzedaży
  4. DBMS Profile Manager – profilowanie i budowanie baz
  5. DBMS Search Engine – największa wyszukiwarka baz danych klientów online

Zawsze należy pamiętać o tym, aby pracować na jak najbardziej aktualnej bazie danych. Niezbędne są testy, następnie modyfikacja bazy. Należy sprawdzić aktualność telefonów. Obecnie istnieje wiele możliwości automatycznej weryfikacji. W kolejnym etapie profilujemy bazę, realizujemy wysyłkę do całej bazy. Do osób, które wykonują daną reakcję, np. kliknęły w naszą reklamę, wykonujemy dodatkowe działanie, np. w ciągu 5 godzin po kliknięciu w naszą kreację osoba otrzymuje od nas drugiego maila z innym, bardziej spersonalizowanym przekazem. Potem dodatkowo możemy wysłać do tej osoby smsa ze specjalnym kuponem rabatowym. Tego typu działania opracowywane są indywidualnie pod dany produkt, co pozwala na maksymalizację efektów sprzedaży.  

Autor Ewa Walwoda 

Komentarze