Audi TT - dynamiczne, lekkie, efektywne

Audi TT - dynamiczne, lekkie, efektywne Dynamiczna stylistyka, doskonałe osiągi i wzorcowa efektywność - Audi TT Coupé i TT Roadster stały się teraz jeszcze atrakcyjniejsze.

Stylistyka lekkich, wykonanych w przeważającej części z aluminium karoserii i wnętrze zostały zmodyfikowane z najwyższą pieczołowitością, a nowe technologie obniżają zużycie paliwa tego kompaktowego samochodu sportowego. Nowością w ofercie jest mocny i charakteryzujący się wysoką efektywnością silnik czterocylindrowy 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM), spalający średnio zaledwie 6,6 litra paliwa na 100 km.

Z przodu uwagę zwraca przede wszystkim masywny zderzak. W nim znajdują się powiększone wloty powietrza z plastycznymi, mocno rozciągniętymi krawędziami. Reflektory przeciwmgielne otoczono chromowanymi pierścieniami. Nową formę otrzymała także kratownica błyszczącej osłony chłodnicy Singleframe oraz opcjonalne reflektory ksenonowe „plus". Przy ich dolnej krawędzi umieszczono w prostej linii dwanaście białych diod tworzących światła do jazdy dziennej. Razem ze „skrzydłami" w korpusie reflektorów pełnią one funkcję klasycznego elementu charakterystycznego dla stylistyki Audi.

Z tyłu reflektory w kształcie tuby, sprawiające wrażenie zawieszonych w powietrzu, nadają tylnym światłom wizualnej głębi. Duże końcówki rur wydechowych - podwójne przy 2.0 TFSI - oraz powiększony, matowo - czarny dyfuzor tworzą kolejne akcenty. Przy prędkości 120 km/h wysuwa się spojler, który poprawia docisk tylnej osi.

W wyniku modyfikacji TT Coupé i TT Roadster wydłużyły się o dwa centymetry do 4.187 milimetrów. Szerokość 1.842 milimetry i wysokość 1.352 milimetry (Coupé) względnie 1.357 milimetry (Roadster) pozostała bez zmian. Rozstaw osi wynosi 2.468 milimetrów.

Głównym czynnikiem wpływającym na doskonałą efektywność i wysoką dynamikę jazdy TT jest nadwozie. Zbudowano je z wykorzystaniem technologii Audi Space Frame ASF jako konstrukcję hybrydową. W przedniej części aż do słupka B zastosowane zostało lekkie aluminium, w części tylnej - blachy stalowe. Takie zestawienie pozwoliło na uzyskanie idealnego rozkładu obciążenia osi i utrzymania masy całkowitej na ekstremalnie niskim poziomie - jest to najlepszą podstawa do uzyskania maksymalnej dynamiki.

TT 1.8 TFSI waży zaledwie 1.240 kilogramów.

Nadwozia ASF w Audi TT są nie tylko wyjątkowo lekkie, lecz charakteryzują się również wysoką wytrzymałością i niewielkimi wibracjami. Stanowi to podstawę do sportowo - precyzyjnego zachowania na drodze, dobrej akustyki i wysokiego bezpieczeństwa biernego. Pakiet wzajemnie dostosowanych do siebie systemów zapobiegających skutkom przyspieszenia ujemnego chroni pasażerów w razie wypadku. Klasyczny miękki, rozkładany dach TT Roadster perfekcyjnie uzupełnia filozofię lekkiej konstrukcji Audi. Dach przyczynia się do utrzymania punktu ciężkości pojazdu na niewielkiej wysokości, idealnie wpasowuje się w linię stylistyczną, a złożony zajmuje niewiele miejsca.

Audi oferuje dwa warianty miękkiego składanego dachu. W wersji manualnej do otwierania i zamykania służy centralny zamek. Opcjonalny automatyczny dach ma napęd elektrohydrauliczny i otwiera się w dwanaście sekund, także podczas jazdy z prędkością poniżej 50 km/h.