Nissan NV200 - podwozie i zespół napędowy
NV200 został zbudowany na zmodyfikowanej i rozciągniętej platformie B Sojuszu Renault-Nissan. Silnik Diesla zapewnia mu odpowiednią dynamikę i idealnie sprawdza się w warunkach miejskich.
W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona. Z tyłu znajdują się pojedyncze resory piórowe. Imponująca przestrzeń ładunkowa to także zasługa rozstawu osi wynoszącego 2725 milimetrów.
W konstrukcji przedniego zawieszenia wykorzystano ramę pomocniczą, na której zamontowane są kolumny i dolne wahacze. Rama pomocnicza wyposażona jest w gumowe elementy tłumiące hałas i wibracje, co poprawia zarówno kulturę pracy zawieszenia, jak i komfort jazdy. Przedni drążek stabilizujący został przymocowany bezpośrednio do kolumn zawieszenia, co skuteczniej przeciwdziała przechylaniu się nadwozia w trakcie pokonywania zakrętów. Komfort jazdy podnoszą także amortyzatory o konstrukcji tłumiącej wstrząsy spowodowane gęstymi poprzecznymi nierównościami nawierzchni.
Sztywność nadwozia korzystnie wpływa na komfort jazdy, właściwości jezdne i bezpieczeństwo. Podobne zadanie spełniają wzmocnione progi i słupki oraz aż pięć poprzecznych belek w konstrukcji podwozia. Zwiększoną sztywność konstrukcji uzyskano bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i przy jednoczesnym obniżeniu masy pojazdu.
Konstrukcja kabiny i drzwi ze strefami kontrolowanego zgniotu tworzą klatkę bezpieczeństwa wokół kierowcy i pasażerów. Pochłaniające energię uderzenia materiały, z których wykonano zderzak, maskę silnika i przegrodę czołową wpływają na poprawę bezpieczeństwa pieszych uczestniczących w ewentualnym wypadku.
Do standardowego wyposażenia NV200 należy ABS, z którym współpracuje układ wspomagania hamowania awaryjnego i elektroniczny system rozkładu siły hamowania (EBD). Układ wspomagania hamowania awaryjnego pozwala maksymalnie wytracić prędkość w trakcie hamowania przed niespodziewaną przeszkodą nawet, jeżeli kierowca zmniejszy nacisk na pedał hamulca. EBD steruje rozkładem siły hamowania między przednimi hamulcami tarczowymi a tylnymi hamulcami bębnowymi, skracając drogę hamowania niezależnie od rozkładu obciążenia.
Elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) stanowi część pakietu bezpieczeństwa w vanach Basic i Comfort. Czujniki zamontowane w układzie hamulcowym, układzie kierowniczym i przy kołach nieustannie monitorują parametry jazdy. Czujniki kąta obrotu kierownicy i ciśnienia w układzie hamulcowym monitorują ruch przednich kół i działanie hamulców. Czujniki obrotu pojazdu wokół osi pionowej oraz przyspieszenia bocznego wykrywają ewentualną pod- lub nadsterowność.
We wszystkich wersjach NV200 dostępny jest oszczędny i mocny silnik Diesla z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra. Jednostka jest oparta na silniku K9K 1.5 dCi. Ośmio-zaworowy silnik o pojemności 1461 cm3 cieszy się uznaniem ze względu na niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji. Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią, rozwija moc 85 KM (63 kW) i maksymalny moment obrotowy 200 Nm, a także spełnia wymagania normy Europ IV.