Pakiet baramundi Management Suite 2015 zintegrowany z programem DEP firmy Apple i Windows 10

Pakiet baramundi Management Suite 2015 zintegrowany z programem DEP firmy Apple i Windows 10

Najnowsza wersja pakietu baramundi Management Suite udostępnia administratorom IT zupełnie nowe funkcje, a zarazem oferuje im poszerzone wersje narzędzi, którymi dysponowali wcześniej. Rozwiązanie jest zintegrowane z programem rejestracji urządzeń Device Enrollment Program, (DEP) firmy Apple, co oznacza, iż urządzenia z systemem iOS już od chwili zakupu mogą być zarządzanie z poziomu pakietu baramundi Management Suite. Narzędzie Client Management firmy baramundi jest ponadto kompatybilne z kompilacją poglądową (Technical Preview) systemu Windows 10. Przejście na nową wersję systemu operacyjnego nie stanowi zatem żadnego problemu. Z kolei dzięki funkcji „drag and drop" sam proces administrowania stacjami klienckimi staje się o wiele łatwiejszy.

Dzięki programowi DEP, urządzenia firmy Apple można zintegrować z baramundi Management Suite już podczas ich aktywacji. Tzw. funkcja rejestracji jest dostępna jednocześnie na wielu urządzeniach i skraca czas potrzebny administratorom IT na przeprowadzenie konfiguracji. Program DEP pozwala zarazem na ustanowienie blokady wyrejestrowania urządzenia firmowego, co poprawia ochronę zapisanych na nim danych korporacyjnych. Oprócz tego oprogramowanie baramundi Management Suite jest połączone z odpowiednimi usługami Apple. Warunkiem korzystania z programu jest rejestracja na stronie Apple oraz zakup urządzenia u autoryzowanego dystrybutora objętego programem DEP.

Przygotowania do wprowadzenia Windows 10

Podczas prac nad nową wersją pakietu baramundi Management Suite możliwe było sprawdzenie jego zgodności z kompilacją poglądową Windows 10. W wyniku testów stwierdzono, że pakiet baramundi Management Suite obsługuje stacje klienckie, na których zainstalowana jest zapowiadana przez Microsoft na lato 2015 premierowa wersja systemu Windows 10. Administratorzy IT mogą więc już dzisiaj ocenić zakres prac potrzebnych do przygotowania się na przejście na kolejną wersję systemu Windows. Wszystkie znane im, standardowe funkcje, takie jak dystrybucja oprogramowania, zarządzanie łatkami i inwentaryzacja aplikacji, są w pełni dostępne na stacjach klienckich z systemem Windows 10.

Szybkie i efektywne wykonywanie czynności administracyjnych

W ubiegłym roku interfejs użytkownika w pakiecie baramundi Management Suite został na nowo zaprojektowany oraz zoptymalizowany pod kątem ergonomii. Tegoroczna wersja wprowadza dalsze uproszczenie obsługi i pozwala - dzięki funkcji „drag and drop" - na sprawne grupowanie i organizację stacji klienckich oraz zadań.

Jeśli przedsiębiorstwo posiada na przykład oddziały w różnych strefach czasowych, administrator IT może teraz szybko uzyskać informacje o aktualnym czasie lokalnym dla danej stacji klienckiej. Pozwala to mu na jeszcze bardziej efektywne zaplanowanie prac z uwzględnieniem godzin pracy użytkowników w innej strefie.

Tworzenie złożonych zadań administracyjnych dla urządzeń mobilnych oraz Mac OS X

Do tej pory pakiet baramundi Management Suite oferował możliwość połączenia kilku czynności administracyjnych w jedno zadanie, jeśli miały one być wykonane na urządzeniach z Windows. W nowej wersji funkcja ta jest dostępna także dla platform mobilnych oraz Mac OS X. W rezultacie, w ramach jednego zadania możliwa jest np. dystrybucja aplikacji na urządzeniach działających na różnych platformach.

Sprawdzenie zgodności licencji

Dopełnienie oferty baramundi Management Suite stanowi współpraca z producentem oprogramowania amando. Specjalny interfejs umożliwia połączenie proponowanych przez niego rozwiązań do zarządzania licencjami, e:SAM oraz Miss Marple Enterprise Edition z pakietem baramundi Management Suite. Dzięki temu administratorzy IT mogą jednocześnie zarządzać urządzeniami końcowymi, oprogramowaniem oraz licencjami.

- Naszym celem jest ciągłe udoskonalanie oraz konsekwentne dostosowywanie funkcji naszego pakietu baramundi Management Suite do potrzeb użytkowników. W tej kwestii bardzo liczymy się z opiniami naszych klientów. Jesteśmy także przekonani, że dzięki nowym i poszerzonym funkcjom, administratorzy będą mogli jeszcze lepiej kształtować środowisko pracy IT pod kątem efektywności i bezpieczeństwa - wyjaśnia Marcus Eiglsperger, Dyrektor Zarządzający baramundi software AG.