Słodownia Strzegom uruchomiła sklep internetowy

Słodownia Strzegom uruchomiła sklep internetowy

Słód to podstawowy składnik niemal każdego piwa. Powstaje w wyniku poddawania ziaren jęczmienia, czasem też pszenicy, specyficznemu procesowi technologicznemu. Otrzymanie go w warunkach domowych jest możliwe, tyle że trudno jest osiągnąć odpowiednie parametry. Dlatego piwowarzy - amatorzy najczęściej zaopatrują się w gotowy surowiec w wyspecjalizowanych sklepach a czasami także bezpośrednio w słodowniach, choć z tym bywa różnie.

Z myślą o tej grupie klientów, która rośnie w tempie ok. 10-15% rocznie, Słodownia Strzegom uruchomiła pod koniec ubiegłego roku własny sklep internetowy. Domowi browarnicy mogą w nim kupować słód w ilościach detalicznych – nawet po 1 kg.

- Sklep internetowy to nasza odpowiedź na pojawiające się zapytania ze strony tej grupy odbiorców,  także wynik obserwacji stosunkowo nowego segmentu rynku, który w Polsce systematycznie i dynamicznie się rozwija - komentuje ten krok Marcin Siemion, Prezes Zarządu DMG Polska, do której należy słodownia w Strzegomiu.

W ofercie sklepu są zarówno słody kolorowe, niezbędne przy produkcji piw ciemnych, jak i słód pilzneński, stosowany do warzenia najpopularniejszych piw jasnych. Wszystkie słody są produkowane wyłącznie z polskiego jęczmienia. Na życzenie klienta każdy z dostępnych produktów może być ześrutowany czyli rozdrobniony w profesjonalnym urządzeniu, przeznaczonym specjalnie dla mikrobrowarów. Dzięki regulacji możliwe jest ustawienie  grubości śrutowania w przedziale od 0,1 mm do 1,2 mm. Daje to piwowarowi szerokie możliwości dostosowania słodu do indywidualnych potrzeb zacierania.

W pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania sklepu zarejestrowało się w nim 229 klientów. Większość kupujących pochodzi z województw: mazowieckiego, śląskiego, małopolskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Są wśród nich piwowarzy-amatorzy, minibrowary ale też kilka wyspecjalizowanych sklepów internetowych. Znaleźli się między nimi i tacy, którzy kupili już po 200 kg i więcej słodu - jednorazowo lub partiami. Jednak najbardziej aktywni są klienci indywidualni, do których trafiło 45% całej sprzedaży.

Kupowane są wszystkie rodzaje słodów, ale największym zainteresowaniem cieszą się:  pilzneński, pale ale, monachijski i pszeniczny. Popularność tego ostatniego na listach zakupów dowodzi, że domowi browarnicy i minibrowary eksperymentują również z piwami pszenicznymi. Sklep prowadzi systematyczne akcje promocyjne, związane z aktywnością na facebookowym profilu Słodowni Strzegom. Od początku tego roku wprowadził też nowy, niższy cennik wysyłek.

Słodownia Strzegom zamierza aktywnie rozwijać ten kierunek działania i udzielać się w środowisku piwowarów-amatorów.

- Traktujemy to dwutorowo ­­- mówi Marcin Siemion - Po pierwsze jako pozytywne oddziaływanie na rynek zbytu produktów, który według naszego przekonania będzie systematycznie się rozwijać, po drugie jako nasz wkład w rozwój bardzo przyjemnego hobby, jakim jest domowe piwowarstwo.-

Adres sklepu: www.slodowniastrzegom.pl