Czas to pieniądz
Agencje PR nie zawsze są w stanie na czas udostępnić komunikaty prasowe. Korzystanie z serwisów prasowych jest gwarancją znalezienia informacji, która dziennikarza interesuje. Mimo że rejestracja zniechęca ludzi do publikowania swoich komunikatów, to dla dziennikarza jest potwierdzeniem, że autor zapoznał się z regulaminem serwisu i akceptuje wszelkie postanowienia w nim zawarte. Należy do nich chociażby zgoda na bezpłatne przedrukowanie informacji i wykorzystanie zdjęć lub innych form utrwalenia sytuacji, o której pisze.
Z tego powodu większość serwisów wymaga rejestracji przed publikacją informacji. Wyjątkiem jest Portal Prasowy, który umożliwia zamieszczenie tekstu w serwisie po przesłaniu jej w wiadomości e-mail i zaakceptowaniu treści przez moderatorów - pamiętajmy jednak, że jest to usługa płatna. Podobnie działa darmowy Publikuj.org czy kontakt24.tvn.pl, gdzie wpisy dodaje się przez wbudowany edytor. Z kolei podczas weryfikacji użytkownika na portalu RzecznikPrasowy.pl sprawdzana jest zgodność domeny, na której założony jest adres e-mail zainteresowanego, z nazwą firmy w której pracuje.
Wydaje się, że najbardziej o jakość udostępnianych informacji dba serwis Otwarty.pl. Wszystkie zgłoszenia podlegają weryfikacji i dopiero pozytywna ocena próbnego tekstu pozwala na założenie konta. Jest to jednak działanie jednorazowe, ponieważ redakcja nie moderuje kolejnych tekstów.