Nie tylko dla PR
Serwisy prasowe to nie tylko narzędzie agencji PR szukających miejsc do publikacji materiałów. To niezwykle bogate źródło wiarygodnych informacji także dla dziennikarzy. Publikując materiał w tego typu serwisie, jego autor zrzeka się bowiem praw do danego komunikatu, zaświadczając jednocześnie prawdziwość przekazanych informacji. Dodatkowo wyraźny podział na kategorie sprawia, że inspirację znajdują tu zarówno dziennikarze z tytułów ogólnopolskich, lokalnych, jak i branżowych.
Zamieszczane artykuły mogą być inspiracją do stworzenia własnych materiałów lub dać możliwość bezpłatnego przedruku i wykorzystania zdjęć. Niestety w wielu przypadkach działa to na zasadzie "coś za coś". Na przykład serwis OtoPR.pl pozwala na wykorzystanie informacji z portalu w innych mediach pod warunkiem podania źródła informacji, czyli aktywnego linku. Podobnie jest na Publikuj.org, który umożliwia przedruk materiału wyłącznie w całości, a dodatkowo wymaga udostępnienia informacji o autorze i źródle pochodzenia.