Wrocławskie lotnisko ma nowy logotyp
Wrocławskie lotnisko jest jednym z największych portów regionalnych w Polsce. Obiekt wyróżnia się najwyższym standardem wykonania i niebanalnymi szczegółami architektonicznymi - jego ozdobę stanowi charakterystyczny falisty dach, przypominający wprawione w ruch klawisze fortepianu. To właśnie te elementy w dużej mierze zainspirowały autora zwycięskiego logotypu.
- To ogromny sukces wygrać tak ważny konkurs - mówi Krzysztof Pilch, autor zwycięskiego logo. - Zależało mi, by w prostej formie oddać unikatowy charakter wrocławskiego terminala, jednego z najciekawszych, nowych obiektów architektonicznych w Polsce. Chciałem również pokazać pozytywne emocje związane z ideą latania - stąd w projekcie samolot wznoszący się do lotu - dodaje.
Zwycięski logotyp przekonał organizatorów prostym i uniwersalnym charakterem, który najlepiej oddaje zmodernizowany wizerunek portu. Dzięki anglojęzycznemu napisowi pozostaje zrozumiały dla obcojęzycznych podróżnych. - Nowy logotyp w jasny sposób sygnalizuje, że na lotnisku we Wrocławiu sporo się zmieniło. To nowy obiekt, nowa jakość latania ze stolicy Dolnego Śląska, a teraz też nowy znak graficzny - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Autor zwycięskiego logotypu jest absolwentem Wydziału Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, mieszka i pracuje w Sandomierzu. Na co dzień zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnych, grafiki wydawniczej, animacji oraz multimediów i stron internetowych. Jego praca będzie wykorzystywana na wszystkich materiałach promocyjnych wrocławskiego lotniska - od wizytówek, papieru firmowego po kreacje graficzne i wielkoformatowe reklamy. Szacuje się, że w ciągu kilku najbliższych lat nowy logotyp zobaczą miliony podróżnych, korzystających z wrocławskiego lotniska. Projektant otrzymał 7 000 zł nagrody.
Do konkursu na nowy znak graficzny wrocławskiego lotniska wpłynęło ponad 350 prac z Polski i zagranicy. Swoje propozycje zgłaszali zarówno profesjonalni graficy, od lat związani z branżą, jak i amatorzy i pasjonaci projektowania. - Świadomie postawiliśmy na formułę otwartą, dając szansę tak naprawdę każdemu. Dzięki temu przekrój prac był bardzo zróżnicowany - wyjaśnia Monika Półtorzycka-Jon, manager ds. marketingu i PR w Porcie Lotniczym Wrocław. Oceną projektów zajęła się komisja, w której uczestniczyli przedstawiciele lotniska, specjaliści od wizerunku, graficy oraz projektanci - praktycy. – Logotyp zgodny z obecnymi trendami jednoznacznie identyfikuje wrocławski port lotniczy na tle konkurencyjnych z Polski i Świata. Dwie niebieskie płaszczyzny wyraźnie symbolizują dynamikę, niebo, marzenia o lataniu, ale również są to barwy związane ze stabilnym biznesem i powagą miejsca. Biała przestrzeń pomiędzy nimi oraz na około znaku wpływa na wyobraźnię, dodając mu lekkości oraz odrębności. Całość jest niezwykle czytelna zarówno w pomniejszeniu, jak i na dużym formacie – opisuje Jakub Deryng-Dymitrowicz, wiceprezes Agencji Reklamowej CzART, ekspert komisji.
Nowy znak zastąpił poprzednią kreację, która była kojarzona z Portem Lotniczym Wrocław przez 8 ostatnich lat.
Patronat nad wydarzeniem objęło stowarzyszenie Design it Poland, promujące polskie wzornictwo przemysłowe.