Jak osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe?
Jednym z popularnych narzędzi marketingowych, które przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, jest e-mailing. Taka forma informowania o produktach czy usługach jest jedną z najbardziej efektywnych w Polsce. Aby rozpocząć e-mailing potrzebna jest jedynie baza danych adresowych zgodna z aktualnymi wymogami prawnymi oraz narzędzie (aplikacja) posiadająca wymaganą funkcjonalność. Głównymi zaletami aplikacji mass mailingu są szybkość wysyłania maili, praca z wieloma serwerami poczty, ale też budowanie „czarnej listy” kontaktów, do których korespondencja ma nie trafiać. Wśród menedżerów wykorzystujących to narzędzie panuje przekonanie o wysokiej konwersji nakładów w stosunku do osiąganych wyników, wysokiej uniwersalności narzędzia, możliwości precyzyjnego kierowania akcji, jak i natychmiastowym wyniku z takiego działania.
Innym narzędziem marketingowym, które przyczynia się do wzrostu sprzedaży, jest SMS. Mobilny marketing powoli zdobywa zaufanie w środowisku polskiego biznesu, stając się niejednokrotnie alternatywą dla tradycyjnych kanałów masowej komunikacji z konsumentami. Jest też wyjątkowo skutecznym wsparciem sprzedaży dla usług i produktów. Wzrost sprzedaży inicjowanej przy użyciu kampanii SMS jest uwarunkowany rynkowym trendem do zastępowania telefonów stacjonarnych, telefonami komórkowymi. Na rynku pojawia się także coraz więcej rozwiązań informatycznych do zarządzania wysyłką. Alternatywą dla samodzielnego wykonywania tego zadania jest zlecenie akcji SMS wyspecjalizowanej firmie lub Call Center outsourcingowemu. O skuteczności tego kanału komunikacji świadczą badania przeprowadzone przez firmę badawczą Nielsen. Aż 46% ankietowanych przyznało, że kiedykolwiek dokonało zakupu produktu, o którym zostali poinformowani poprzez wiadomość wysyłaną na swoją komórkę, 60% poszukiwało dalszych informacji na ten temat, 34% osób podzieliło się opinią o produkcie z innymi osobami, a 10% poleciło go swoim znajomym.
Przy korzystaniu z marketingu w formie mass mailingu bądź akcji SMS należy pamiętać, że rozwiązania te mają swoje ograniczenia. Jeżeli nie będziemy ich respektować – możemy przekroczyć granicę tolerancji klienta i osiągnąć skutek odwrotny od zamierzonego.