Logistyka dla branży meblarskiej
Polska jest obecnie trzecim w Europie i czwartym na świecie (po Chinach) producentem mebli, mającym potężny, stale rosnący potencjał eksportowy. Od wejścia Polski do Unii Europejskiej eksport mebli z Polski podwoił się. Jest to szeroki rynek, skupiający wielu producentów wysyłających swoje wyroby na cały świat, którzy potrzebują odpowiedniego, profesjonalnego wsparcia w logistyce swoich produktów.
W związku z dynamicznym rozwojem sieci sprzedaży, zarówno na rynku tradycyjnym, jak i nowoczesnym, przed polskimi producentami mebli pojawiają się nowe wymagania związane z dostawami. Klienci doceniają naszą rozbudowaną sieć połączeń na całym świecie (obecnie 437 oddziałów) i jednolity we wszystkich krajach system IT, dzięki któremu możemy sprawnie i terminowo realizować dostawy – mówi Juliusz Pakuński. Sieci handlowe, do których dostarczamy przesyłki, oczekują od dostawców mebli częstszych dostaw w mniejszych ilościach. Żaden odbiorca nie chce już utrzymywać zbędnych i kosztownych zapasów. Nie zmieniają się natomiast wymogi dotyczące elastyczności w realizacji zamówień i terminowości dostaw – dodaje Juliusz Pakuński.
Dla dostawców do sieci sklepów typu DIY oraz dom i ogród Dachser oferuje rozwiązania Supply Pippeline, w ramach których dostarcza codziennie przesyłki do tysięcy marketów w całej Europie i świadczy szereg usług dodatkowych, w tym merchandising, dzięki któremu towary trafiają bezpośrednio z rampy na sklepowe półki.
Projekty logistyczne dla producentów mebli są dla nas bardzo interesujące, ponieważ przy ich realizacji możemy wykorzystać nasze mocne strony – podkreśla Juliusz Pakuński. Operator oferuje klientom realizację dostaw z wykorzystaniem kontenerów wymiennych, dzięki którym może transportować większą ilość palet w bardziej bezpieczny sposób, z uniknięciem zbędnych przeładunków. Kontenery są przepinane do kolejnych samochodów na platformach przeładunkowych, dzięki czemu kierowcy nie pracują dłużej niż powinni, a dostawy są realizowane zgodnie z terminami.
Kolejny ważny aspekt to kontrola i informacja dla klienta. Ten element uwzględnienia niskie zapasy towarów i zapewnia stałą dostępność produktów dla ostatecznego odbiorcy. Nasz homogeniczny system IT pozwala zarówno klientowi, jak i jego odbiorcy na śledzenie online statusu przesyłki po numerze zamówienia. Każda ze stron dokładnie wie, gdzie w danym momencie znajduje się zamówiony towar – wyjaśnia Juliusz Pakuński. Dzięki naszym rozwiązaniom, polscy producenci mogą konkurować na innych rynkach z lokalnymi producentami, realizując zamówienia zgodnie z wymaganymi parametrami jakościowymi odbiorców – dodaje.
Dodatkowo klienci Dachser mogą skorzystać z dostaw na konkretną godzinę lub w określonym czasie np. do godziny 10.00. Dla producentów, którzy sprzedają towar do ostatecznego klienta (B2C) operator oferuje realizację dostaw z wniesieniem produktów.
Dachser w Polsce
Firma Dachser zatrudnia w Polsce obecnie ponad 340 pracowników w 8 oddziałach (dwa w Warszawie oraz w Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Poznaniu, Sosnowcu oraz Gdańsku). Firma specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów, a także logistyce transportu lotniczego i morskiego.
Więcej informacji na temat firmy Dachser: www.dachser.pl