Proces rekrutacji - na czym polega?

 
 
Przede wszystkim: ogłoszenie
Warto na nie poświęcić trochę czasu. Im dokładniej będzie odpowiadało ono profilowi naszego przyszłego pracownika, tym lepiej. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić. Nie chodzi o to, aby wypisać wszystkie cechy potencjalnego kandydata, ale by w miarę wyważyć nasze oczekiwania względem realnej sytuacji na rynku pracy. Przykładowo: bardzo trudno będzie znaleźć osobę 25letnią z ukończonymi trzema kierunkami studiów i 5-letnim stażem.

Wstępna rekrutacja
Kiedy już w odpowiedzi na nasze ogłoszenie zaczną spływać oferty CV, przejrzyjmy je pod kątem oferowanego stanowiska. Bądźmy jednak odrobinę elastyczni. Sprawdźmy, co nasz kandydat o sobie pisze. Dobrym sposobem jest sprawdzenie, czy w internecie jesteśmy w stanie odnaleźć o nim jakieś informacje. To często jest dobra weryfikacja jego umiejętności albo tego, jaki jest w życiu prywatnym.

Rozmowa kwalifikacyjna
Kiedy już zdecydujemy się z kimś porozmawiać, pamiętajmy, aby rozmowa kwalifikacyjna nie trwała za długo. częstym błędem popełnianym przez pracodawców są niekończące się rozmowy, zakończone pozostawieniem kandydata z zadaniami, które ma wykonać. Tego typu proces rekrutacji pracowników jest dobry, jeśli jest dokładnie przemyślany i z góry wiemy, ile etapów będzie zawierać. Jednak nie przeciągajmy struny i nie testujmy przyszłego pracownika ponad miarę.

Ile etapów?
To już zależy od naszej indywidualnej decyzji i od stanowiska, na które szukamy pracownika. Niektóre zadania może on wykonać na miejscu, z niktórymi powinien się zmierzyć w domu. Są także zawody, w których nie jesteśmy w stanie sprawdzić kwalifikacji.