Wsparcie nowych technologii

Połączenie czynnika ludzkiego z nowoczesną technologią sprawia, że praca w magazynie jest bardziej zorganizowana, a przez to efektywniejsza. Specjalnie zaprogramowane urządzenia współpracują z człowiekiem i za pomocą prostych poleceń głosowych przekazują informacje na temat realizowanych zadań.

Pracownicy przez cały czas wykonywania czynności otrzymują instrukcje, a w razie wątpliwości mogą zadawać pytania oraz raportować. Wszystko to przebiega przy pomocy głosu, bez konieczności stosowania papierowej dokumentacji. Dzięki temu rozwiązaniu uwaga pracowników jest w pełni skoncentrowana na właściwym wykonaniu zadań, co przekłada się na mniejszą liczbę popełnianych błędów. System Vocollect charakteryzuje zatem wysoki wskaźnik dokładności wynoszący 99.9%, co oznacza jeden błąd na 1000 operacji. Jest to bardzo istotna zaleta, ponieważ pozwala przedsiębiorstwom na ograniczenie kosztów związanych z realizacją reklamacji - mówi Frank Rissler, Business Development Manager firmy Vocollect.

Według danych firmy Vocollect naprawienie tylko jednego błędu logistycznego może generować koszt sięgający nawet 200 dolarów. Suma ta może być znacznie wyższa jeżeli przeprowadzimy całościowe wyliczenie, obejmujące koszty wszystkich elementów procesu, np.: dostarczenie towaru jeszcze raz do odbiorcy. Dodatkowo oprócz szkód finansowych firma może odnieść straty wizerunkowe.