Wrocławski dealer Mercedes-Benz podbija centrum
Już na ubiegłorocznym Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych dostrzeżono dynamiczny rozwój spółki Mirosław Wróbel. Firma uzyskała tytuł „Najlepszej duże grupy dealerskiej” dzięki rozszerzeniu działalności na Lubin i Zieloną Górę, w związku z czym jej sieć objęła trzy województwa: dolnośląskie, opolskie i lubuskie. Ale to był dopiero początek ekspansji. Jesienią br. firma rozpocznie działanie w kolejnym regionie – województwie śląskim, gdzie przejmie jeden z najstarszych polskich obiektów Mercedes-Benz, położony w Poczesnej k. Częstochowy, tuż przy ciągle najruchliwszej w Polsce trasie Warszawa – Katowice.
- Rozbudowa sieci dealerskiej jest naszym pomysłem na rozwój i stabilizację biznesu. Realizujemy ją konsekwentnie od wielu lat – mówi Michał Łuczak, prezes spółki Mirosław Wróbel. – Gdy do naszej sieci dołączyliśmy Zieloną Górę, a w branży motoryzacyjnej hulała bessa, wiele osób powątpiewało w sukces tej strategii. My jednak konsekwentnie rozszerzaliśmy sieć, gdy inni zwalniali, przyjmowaliśmy nowych pracowników, skutecznie przygotowaliśmy się na ożywienie rynku motoryzacyjnego. Dlatego dzisiaj jesteśmy gotowi, aby uruchomić działalność w sercu Polski, sięgając po kolejny rynek – województwo śląskie.
Obecnie spółka Mirosław Wróbel dysponuje szeroką siecią sprzedażowo-serwisową w Polsce południowo-zachodniej. Oprócz salonów i serwisów marki Mercedes-Benz we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie i Zielonej Górze, w ramach tej sieci działają salony Mazdy w Opolu i Lubinie oraz uruchomione w 2012 roku, najnowocześniejsze na Dolnym Śląsku, Centrum Blacharsko-Lakiernicze. W październiku pod Częstochową ruszy ósma lokalizacja marki Meredes-Benz tej firmy.
W ciągu najbliższych tygodni prowadzone będą prace remontowe i modernizacyjne. Rozpocznie się rekrutacja załogi, która docelowo będzie liczyć 50 osób. Najważniejszym wyzwaniem jest jednak uzyskanie autoryzacji Mercedes-Benz na sprzedaż i usługi serwisowe.
Wszyscy klienci spółki Mirosław Wróbel mogą korzystać z obsługi w każdej lokalizacji dealera. W każdym miejscu mają zagwarantowany ten sam standard obsługi klienta. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych klienci korzystają również z telefonicznej Strefy Obsługi Klienta, a częstochowski oddział będzie funkcjonował we wspólnej, korporacyjnej sieci IT wrocławskiego dealera.
Ta znacząca fuzja na rynku dealerskim ma również symboliczne znaczenie. Stanmot powstał w 1991 roku, był pierwszym po grupie Zasady autoryzowanym punktem Mercedes-Benz w Polsce. Również spółka Mirosław Wróbel ma długą historię – działa na rynku od 1990 roku, a autoryzację Mercedes-Benz uzyskała w 1992 roku, czyli rok później niż Stanmot. – We Wrocławiu od początku specjalizowaliśmy się w usługach blacharsko-lakierniczych. Sławomir Staniec, założyciel Stanmotu, był dla nas ważnym autorytetem w zakresie mechaniki, szczególnie napraw skrzyń biegów i silników – wspomina Tadeusz Kotlarczyk, wiceprezes spółki Mirosław Wróbel odpowiadający za serwis. – Teraz łączymy nasze siły, więc jestem przekonany, że częstochowski oddział będzie miał najwyższą jakość usług w Polsce – podkreśla.
Po przejęciu salonu i serwisu w Częstochowie spółka Mirosław Wróbel pod względem wielkości sieci marki Mercedes-Benz dorówna imperium Zasady, będą to więc dwie największe sieci w kraju. Startujący ponad 20 lat temu we Wrocławiu dealer rocznie sprzedaje ponad 1500 samochodów, 13 000 aut trafia do jego serwisu, który przeprowadza ponad 35 000 napraw rocznie. Obroty firmy za 2013 rok wyniosły 273 mln złotych. Już obroty za rok 2012 (188 mln złotych) zagwarantowały spółce Mirosław Wróbel miejsce na prestiżowej Liście 2000 Rzeczpospolitej. W rankingu tym branżę dealerską reprezentowało 21 firm. Obroty na poziomie 188 mln złotych usytuowały spółkę Mirosław Wróbel na trzynastej pozycji wśród firm dealerskich w Polsce.
Spółka Mirosław Wróbel jest znaczącym pracodawcą. Zatrudnia dzisiaj 350 osób, a po pełnym uruchomieniu działalności pod Częstochową zatrudnienie przekroczy 400 pracowników.