Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska

Kraft Foods Polska zmienia nazwę na  Mondelez Polska

Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International oznacza znacznie więcej niż tylko zmianę nazwy. Choć Mondelez Polska nadal będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods, zmiana ta przynosi firmie wiele nowych możliwości rozwoju oraz umocnienie jej pozycji w segmencie słodyczy czekoladowych, ciastek, cukierków oraz kawy.

Dlaczego nowa nazwa?

Zmiana nazwy firmy w Polsce jest konsekwencją podziału koncernu Kraft Foods Inc. w Stanach Zjednoczonych, w październiku 2012 roku. W jego wyniku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza zachowała nazwę Kraft Foods i jest wiodącym koncernem spożywczym na rynku północnoamerykańskim. Druga to właśnie Mondelēz International, Inc. - nowy, międzynarodowy koncern, skupiający się na takich kategoriach jak słodycze czekoladowe, cukierki, ciastka słone i słodkie, kawy, napoje w proszku oraz gumy do żucia.

 

Powodem decyzji o podziale firmy były różnice w tempie wzrostu i strategii rozwoju pomiędzy kategoriami przekąsek i produktów spożywczych, które firma miała w swoim portfolio. Ponadto, kategorie te wymagały opracowania zupełnie innych kierunków rozwoju w ramach odrębnych rynków. Podział dał spółkom możliwość niezależnego działania, a także pozwolił wydzielić kategorię przekąsek, na których koncentruje się Mondelēz International.

Nowa nazwa, ale cel ten sam

Nazwa „Mondelēz International” powstała z połączenia propozycji przesłanych przez jej dwóch pracowników. „Monde” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza „świat”, „delēz” to inaczej „delicious”, czyli „wyśmienity, pyszny”, a „International” odzwierciedla międzynarodowy charakter organizacji. Zestawienie tych słów podkreśla, że Mondelēz International to międzynarodowa firma z branży przekąsek, oferująca wyśmienite produkty spożywcze marek rozpoznawanych na całym świecie.

Mondelez Polska to dobrze znane naszym konsumentom marki należące wcześniej do Kraft Foods Polska, takie jak kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC i cukierki Halls.

Firma jest obecnie liderem na rynku kawy (23,4%)*, ciastek (17,4%)** i słodyczy czekoladowych (17,1%)*** w Polsce i jak zapewnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.: „Naszym celem jest utrzymanie i umocnienie rynkowej pozycji lidera przez długi czas. To niezmienna strategia firmy. Chcemy kontynuować wzrost poprzez innowacje oraz rozwój podstawowej oferty naszego asortymentu.”

Polska w strukturze Mondelēz International

Siedemnaście rynków Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Polska, dołączyły do europejskiego regionu organizacji (w skrócie MEU - Mondelēz International Europa).

Polska jest jednym z największych i priorytetowych rynków dla Mondelēz International w Europie Środkowej. Dla rynku o tak znacznym potencjale rozwoju, integracja oznacza dalsze umacnianie jej pozycji w segmencie kawy, czekolady, ciastek i cukierków
w naszym kraju.

„Przyłączenie polskiej organizacji, podobnie jak innych rynków Europy Środkowej, do regionu europejskiego przynosi liczne korzyści. Będziemy mogli wspólnie wypracowywać
i adaptować strategie, wprowadzać innowacje, wspólnie rozwijać współpracę z kluczowymi detalistami z Europy, korzystać z obszernej i elastycznej sieci produkcji i zaopatrzenia. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym, nasi pracownicy będą mogli jeszcze lepiej rozwijać swoje talenty, zacieśniając współpracę z ekspertami z centrali oraz innych rynków” -
wyjaśnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A. 

„W Polsce, pod nowym szyldem już niebawem wprowadzimy na rynek kolejne innowacyjne produkty i niestandardowe rozwiązania, którymi zaskoczymy konsumentów i konkurentów. Zamierzamy na bieżąco realizować plany inwestycyjne - w marki, kategorie, rozwijanie naszych fabryk i unowocześnianie linii produkcyjnych. Jednym z naszych priorytetów jest zwiększanie nakładów finansowych w innowacyjne produkty zaliczane przez nas do przekąsek kategorii słodyczy, ciastek, cukierków a także kawy, ponieważ mają one w sobie potencjał wzrostu dla całej firmy”. - dodaje.

Firmy w liczbach


 

Mondelez Polska

(wcześniej Kraft Foods Polska)

 

Mondelēz International

Firma działa w Polsce od 1992 r. Przed 20 lat obecności, jako czołowy producent żywności, znany do tej pory jako Kraft Foods Polska.

 

Firma powstała 1.10.2012 r. w wyniku podziału Kraft Foods Inc. na dwie spółki: Mondelēz International oraz Kraft Foods Group.

      §  1,56 mld zł obrotów
w 2011 roku

§  35 miliardów dolarów obrotów
w 2012 roku

     §  3200 pracowników w Polsce

      §   110 000 pracowników na świecie

      §  7 fabryk w Polsce: Cieszyn, Jankowice koło Poznania, Płońsk, Jarosław, Bielany Wrocławskie,  Skarbimierz (2 fabryki)

     §  300 przedstawicielstw, centrów dystrybucji i fabryk na całym świecie

     §  siedziba w Warszawie

      §  siedziba w Deerfield, Chicago

      §  Nr 1 na rynku kawy w Polsce* 

      §  Nr 1 na rynku ciastek w Polsce**

       §  Nr 1 na rynku słodyczy czekoladowych w Polsce***

       §  Nr 1 na świecie – producent czekolady, ciastek i cukierków

       §  Nr 2 na świecie – producent gumy do żucia oraz kawy.

 

       www.enjoymdlz.pl

      www.mondelezinternational.com

 

* Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie kawy, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

** Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie ciastek, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

*** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Mondelez Polska w tym rynku wynosi 17,1 proc. (Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.)

W skrócie:

Mondelez Polska S.A.

 

Mondelez Polska S.A., wcześniej Kraft Foods Polska S.A., jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 21 lat obecną na naszym rynku.

 

Jej bogata oferta obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka
i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC, cukierki Halls oraz kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo.

 

Mondelez Polska S.A. jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3200 pracowników i jest liderem na rynku kawy, czekolady i ciastek markowych w Polsce.*

 

Zmiana nazwy to efekt podziału koncernu Kraft Foods na dwie niezależne spółki giełdowe, z których pierwsza - Kraft Foods Group, Inc. - prowadzi działania w branży spożywczej na rynku północnoamerykańskim. Druga - Mondelēz International, Inc. koncentruje się na kategorii przekąsek i działa w ponad 165 krajach, a jej obrót za rok 2012 wyniósł 35 miliardów USD.

 

Rozpoczęcie działalności pod nową nazwą nie wiąże się ze zmianami w sposobie działania firmy w Polsce - w zakresie współpracy z partnerami czy w stosunku do konsumentów.

 

*Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

 

Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest światowym potentatem w branży przekąsek i światowym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia, cukierków, kawy oraz napojów. Jest również właścicielem wartych miliardy dolarów marek poprzednio należących do Kraft Foods, takich jak czekolady Cadbury i Milka, kawa Jacobs, ciasteczka LU, Nabisco i Oreo, napoje w proszku Tang i gumy do żucia Trident. Mondelēz International notowany jest w indeksach giełdowych tj.: Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 i Dow Jones Sustainability. Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych http://www.mondelezinternational.com i www.facebook.com/mondelezinternational