Brak posiadania landing page’u to nie jedyny problem polskiego sektora MSP, jak wskazują specjaliści ReachLocal Poland Franchise. Drugim wyraźnym są poważne uchybienia w tworzeniu stron głównych. Wśród często popełnianych błędów w tworzeniu serwisów www przez polskie firmy i instytucje można wymienić: źle opracowane systemy wyszukiwania plików, czy też brak aktualnych informacji o produktach i usługach świadczonych przez przedsiębiorstwa. Widać również wyraźny problem z tekstami umieszczonymi na stronie, które często posiadają zbyt wiele błędów ortograficznych oraz z brakiem dostępu do strony przez urządzenia mobilne.
Niedostateczna dbałość o detale w trakcie tworzenia stron internetowych oraz nikłe zainteresowanie założeniem landing page’u, to główne błędy firm z sektora MSP, które potrafią znacznie obniżyć współczynnik kontaktów z firmą po odwiedzeniu danej strony. Dla zwykłej strony startowej wynosi on zazwyczaj 1-3 proc.- tzn. na 100 użytkowników, którzy wchodzą na stronę, tylko 1 do 3 skontaktuje się z firmą. A przy zastosowaniu strony docelowej współczynnik ten rośnie do kilkudziesięciu procent.
- Warto zatem inwestować w strony docelowe, bo dzięki nim zyskujemy faktyczny wzrost zainteresowania produktami i usługami oferowanymi przez daną firmę. Przekłada się to tym samym bezpośrednio na zyski z działalności – mówi Jarosław Mutwil, Country Manager w ReachLocal Poland Franchise.
Właściwie stworzony landing page pozwala zwiększyć częstotliwość kontaktów potencjalnych klientów z firmą aż o 600 proc***., w porównaniu do kierowania internautów na stronę główną. Jednak aby te wyniki były możliwe do osiągnięcia, należy pamiętać o głównych zasadach tworzenia skutecznych stron docelowych, które zostały zawarte w 10 poradach przygotowanych przez ReachLocal Poland Franchise.
- Zastosowanie tych 10 wskazówek zdecydowanie pomoże firmom z sektora MSP wypromować swoje produkty lub usługi w oczach internautów. Możemy tak stwierdzić, ponieważ zastosowanie tych 10 ulepszeń na stronach naszych klientów zwiększały liczbę kontaktów telefonicznych z firmą o ponad 67 proc. (przykład Snap Fitness), czy też o prawie 87 proc. (Western Landscape Supplies) – podsumowuje Jarosław Mutwil.
*Wedlug analizy ReachLocal Poland Franchise
**Dane z raportu strategicznego 2011 IAB Polska
***Badanie własne ReachLocal Poland Franchise
###
O ReachLocal, Inc.
ReachLocal to wiodąca globalna agencja marketingu internetowego, zatrudniająca ponad 1700 pracowników w 68 biurach na całym świecie. Misją ReachLocal Inc. jest pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) w zdobywaniu i utrzymywaniu klientów za pośrednictwem Internetu. ReachLocal proponuje kompleksowy pakiet rozwiązań związanych z marketingiem internetowym, w tym rozwiązania z zakresu marketingu w wyszukiwarkach (ReachSearch™), obecności w sieci (ReachCast™), reklamy bannerowej (ReachDisplay™), analizy marketingu internetowego (TotalTrack®) i obsługi chatów (TotalLiveChat™). ReachLocal dociera ze swoimi usługami do małych i średnich firm dzięki połączeniu opatentowanej platformy technologicznej i sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez konsultantów ds. marketingu internetowego oraz przez wybranych zewnętrznych sprzedawców i agencje. ReachLocal jest globalnym partnerem Google AdWords oraz partnerem m.in. Yahoo! i Facebook. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills
w Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Firma ReachLocal za pośrednictwem partnera franczyzowego uruchomiła niedawno oddział w Czechach, Słowacji oraz w Polsce, a wkrótce uruchomi oddziały na Węgrzech i w Rosji. Agencja jest notowana na parkiecie NASDAQ: RLOC.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.reachlocal.com
O ReachLocal Poland Franchise Sp. z o.o.
ReachLocal Poland Franchise jest polskim przedstawicielstwem dostawcy internetowych rozwiązań marketingowych zaprojektowanych specjalnie dla małych i średnich firm.
Polski oddział ReachLocal, założony w czerwcu 2012 roku w Katowicach, powstał na podstawie umowy franczyzowej. ReachLocal Poland Franchise oferuje rozwiązania biznesowe i usługi dostosowane do potrzeb i budżetów lokalnych przedsiębiorstw. Kładzie w swojej ofercie nacisk na optymalizację kosztów oraz rozbudowaną możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji w każdą kampanię.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.reachlocalpoland.pl