Działy HR stawiają na innowacje

Potwierdzeniem tego trendu są wyniki konkursu „Wdrożenie na życzenie – inkubator kreatywności GAVDI”, w ramach którego firmy w Polsce zostały zaproszone do zgłaszania innowacyjnych rozwiązań wspierających zarządzanie kadrami w oparciu o system SAP HCM. „Szkolenia pod kontrolą” oraz „Total Reward Statement” – te zwycięskie projekty zgłoszone przez firmy RWE IT oraz Volkswagen Motor Polska, dowodzą, że potrzeba innowacji w działach HR nieustannie rośnie, a firmy dla których najcenniejszym kapitałem są pracownicy, dostrzegają kluczową rolę rozwiązań IT w zarządzaniu kadrami.

Na rozwiązanie z obszaru miękkiego HR postawiła firma RWE IT, która planuje wdrożenie narzędzia do kompleksowego zarządzania szkoleniami. Pomysł na tę innowację zrodził się wśród pracowników działu personalnego i wynikał z dynamicznego rozwoju organizacji oraz potrzeby lepszej kontroli nad przeprowadzanymi w firmie szkoleniami. Widzimy rosnącą rolę innowacji w obszarze HR. W obecnej  sytuacji  rynkowej, kiedy wciąż głośno mówi się o optymalizacji i  oszczędnościach, narzędzia informatyczne    naturalnym  środkiem do osiągnięcia tego celu. Podobnie jest w obszarze HR, gdzie bieżący dostęp do wiarygodnych danych i analiz umożliwia podejmowanie właściwych decyzji w odpowiednim czasie, a automatyzacja czynności administracyjnych pozwala nam skoncentrować się na biznesie.  Nie mniejszym wyzwaniem jest nieustająca walka o talenty i tworzenie najlepszych warunków do rozwoju pracowników – to oni są podstawą rozwoju naszej firmy i jej największym kapitałem. – mówi Piotr Szarwas, Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu RWE IT Poland.

Laureat trzeciego miejsca w konkursie GAVDI, firma Volkswagen Motor Polska, przedstawiła pomysł narzędzia „Total Reward Statement” dostarczającego pracownikom kompletną informację o korzyściach, jakie otrzymują z tytułu zatrudnienia. Rozwiązanie ma przedstawiać łączną wartość  nie tylko samego wynagrodzenia, ale także kosztów jakie pracodawca ponosi z tytułu opłat do ZUS czy świadczeń pozafinansowych. Pracownicy często nie zdają sobie sprawy, że wynagrodzenie to nie jedyny koszt ponoszony przez pracodawcę i że świadczenia pozapłacowe, które otrzymują, mają konkretną wartość materialną. Pokazanie wszystkich tych świadczeń w jednym miejscu i przypisanie im konkretnej wartości ma działać motywująco i  uświadomić pracownikom korzyści płynące z zatrudnienia w naszej organizacji – mówi Ewa Mrok-Salamońska, kierownik działu personalnego z Volkswagen Motor Polska.