ATAL ponownie wyróżniony „Diamentem Forbesa”

Ogólnopolski deweloper mieszkaniowy, rozwijający działalność w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach, został po raz kolejny wyróżniony tytułem Diamenty Forbesa 2015. ATAL S.A. został sklasyfikowany na 75 miejscu spośród największych firm osiągających roczne przychody przekraczające 250 mln zł oraz na 8 miejscu w ramach śląskiej listy regionalnej. W 2015 roku do grona Diamentów Forbesa zaliczonych zostało ponad 1,7 tys. przedsiębiorstw.

Ranking Diamenty Forbesa został przygotowany po raz dziewiąty przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska w porozumieniu z redakcją miesięcznika „Forbes”. Pod uwagę brane były tylko rentowne firmy (na podstawie wskaźników EBIT i ROA), posiadające wysoką płynność bieżącą i nie zalegające z płatnościami. Przedsiębiorstwa spełniające wszystkie te warunki musiały dodatkowo wykazać się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych.

Na liście Diamentów znalazły się przedsiębiorstwa, które w ostatnich trzech latach najbardziej dynamicznie zwiększały swoją wartość, przy czym minimalny wzrost musiał sięgnąć 15%. Średni wzrost wartości ATAL w latach 2011-2013 wyniósł 24,23%.

„Diament Forbesa jest wyróżnieniem potwierdzającym skuteczność naszej strategii nastawionej na dynamiczny rozwój działalności deweloperskiej, przy maksymalizacji osiąganej marży. Nagroda cieszy nas tym bardziej, że otrzymujemy ją po raz kolejny” – powiedział Zbigniew Juroszek, Prezes Zarządu ATAL S.A.

Analitycy i eksperci Bisnode Polska docenili dynamiczny wzrost wartości ATAL S.A. i rosnące wyniki finansowe. W minionym roku deweloper sprzedał łącznie 1093 mieszkania, co zapewnia mu czołową pozycję wśród największych przedsiębiorstw w branży. Dodatkowo firma osiągnęła rekordowe wyniki finansowe. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2014 r. ATAL S.A. wypracował ponad 502 mln złotych przychodów oraz blisko 127 mln złotych zysku netto, notując znaczny wzrost względem 2013 roku. Firma rokrocznie rozwija skalę działalności i obecnie prowadzi projekty deweloperskie na rynku warszawskim, krakowskim, wrocławskim, łódzkim i katowickim. Z sukcesem rozwijany jest również autorski program ATAL Design - wykańczania wnętrz „pod klucz”, z którego korzysta ponad 70% klientów. Spółka przygotowuje się do debiutu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Środki pozyskane z planowanej emisji akcji pozwolą na przyspieszenie tempa rozwoju i umocnienie pozycji na rynku.