Biedronka najpopularniejszą siecią handlową wg. rankingu Top Marka 2013


Biedronka znalazła się po raz pierwszy w historii na 1 miejscu w rankingu popularności medialnej sieci handlowych uzyskując łącznie 88 punktów. Na drugim miejscu uplasowała się sieć Tesco z 70 punktami, a na trzecim, sieć Auchan (53 punkty). Jak podaje miesięcznik w okresie od lipca 2012 roku do czerwca 2013 roku pojawiło się 4478 publikacji na temat sieci Biedronka (4275 pozytywnych i neutralnych, 203 negatywne) aż o 25% więcej niż poprzednim okresie. Na drugim miejscu znalazła się sieć Tesco (3495 pozytywnych i neutralnych, 313 negatywnych). Na kolejnych miejscach w tym zestawieniu uplasowały się także sieci: Carrefour Auchan i Lidl.
Press zwrócił uwagę, ze w analizowanym okresie dużo miejsca poświęcono działalności marketingowej Biedronki, w tym kampanii „My Polacy tak mamy". Popularnością wśród dziennikarzy cieszyła się również działalność z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, której przykładem może być wspólna akcja sieci Biedronka i Fundacji „Faktu", polegająca na sprzedaży książeczek z kołysankową płytą „Śpij, córeczko śpij, syneczku". Kolejnym obszarem zainteresowania mediów były informacje dotyczące spraw korporacyjnych i inwestycyjnych. Podobnie jest w przypadku innych sieci, choć ze znacznie mniejszą aktywnością ze strony mediów. „Angażując do reklam znane osoby, sieci handlowe dały dziennikarzom kolejny pretekst do pisania o nich" - czytamy w miesięczniku.
W badaniu dokonano również wyliczeń wartości tzw. ekwiwalentu reklamowego, czyli kwoty, jaką musiałby wydać każdy z podmiotów, by zakupić powierzchnię reklamową odpowiadającą powierzchni zajętej przez poświęcone mu publikacje. W przypadku sieci Biedronka wyniósł on blisko 150 mln zł, Tesco - 132 mln, a sieci Carrefour - ponad 76 mln zł. Publikowany od 2008 roku ranking Top Marka przygotowywany jest według tej samej metodologii, która pozwala obiektywnie ocenić popularność marek i porównywać wyniki osiągane w poszczególnych latach.

więcej: http://centrumpr.pl/artykul/biedronka-najpopularniejsza-siecia-handlowa-wg-rankingu-top-marka-2013,51984.html