Polacy coraz chętniej kupują tańsze tablet


Do końca roku sprzedaż tabletów na polskim rynku zamknie się prawdopodobnie w przedziale od 900 tys. do 1,1 mln sztuk. Szczególnie intensywny ma okazać się IV kwartał 2013, kiedy to na półkach pojawi się wiele nowości w różnych przedziałach cenowych.

Rynek tabletów w Polsce rośnie bardzo szybko - pierwsze półrocze 2013 w stosunku do 2012 to wzrost o 141,4 proc. Dla większości klientów najważniejsza staje się cena. Istotnym kryterium dla wielu osób jest także design urządzeń. Główni producenci zauważając popularność tańszych tabletów oferują coraz więcej urządzeń z niższych kategorii cenowych, mogących skutecznie rywalizować z B/C-brandami. Doskonałym przykładem jest ASUS i wprowadzone w tym roku na polski rynek atrakcyjne cenowo tablety takie jak MeMO PAD HD 7, które oferują doskonały stosunek jakości do ceny, będąc jednocześnie markowymi urządzeniami.

„Choć w Polsce wciąż rośnie popularność tańszych tabletów, coraz większa grupa konsumentów przekonuje się, że warto dołożyć trochę więcej i kupić markowy tablet z lepszą specyfikacją. Popularność atrakcyjnych cenowo modeli ASUSa potwierdzają wyniki sprzedażowe - w pierwszym półroczu 2013 sprzedaliśmy o 275 proc. więcej tabletów niż w analogicznym okresie w 2012. Co więcej, ponad 70 proc. kupionych urządzeń znajduje się w przedziale cenowym 699 - 1199 PLN. ASUS konsekwentnie poszerza ofertę i uzupełnia portfolio tabletów. W tym roku na berlińskich targach IFA zaprezentowaliśmy 6-calowego Fonepada Note 6 oraz 8-calowego MeMO Pada 8" - ocenia Sławomir Stanik, Country Manager ASUS Polska.

więcej: http://centrumpr.pl/artykul/polacy-coraz-chetniej-kupuja-tansze-tablet,51971.html