Germanwings udostępni w systemie Amadeus wszystkie swoje taryfy
Warszawa, 30 maja 2014 r.: Germanwings, linia lotnicza wyróżniająca się wśród przewoźników niskokosztowych wysoką jakością świadczonych usług, oraz Amadeus poinformowały o zawarciu nowej umowy, która umożliwi Germanwings udostępnianie biurom podróży wszystkich publikowanych cenników biletów oraz najbardziej poszukiwanych usług dodatkowych.
Spółka-córka linii Lufthansa już wcześniej sprzedawała pewną liczbę biletów za pośrednictwem biur podróży będących partnerami firmy Amadeus, korzystając z tzw. full e-ticketing. Dzięki pierwszej tego typu umowie w branży Germanwings, jako pierwszy przewoźnik na świecie, udostępni możliwość rezerwacji wszystkich biletów w modelu tzw. light ticketing i jako pierwsza linia lotnicza na świecie zaoferuje obie opcje dystrybucji agentom. Light ticketing to wprowadzone przez firmę Amadeus unikalne usprawnienie systemowe, które pozwala biurom podróży sprzedawać bilety przewoźników niskokosztowych i hybrydowych za pośrednictwem tego samego procesu rezerwacji, który jest stosowany przez tradycyjne linie lotnicze, również z użyciem zaawansowanych interfejsów wykorzystujących technologię XML.
„Możliwość zaoferowania partnerskim biurom podróży pełnego zakresu naszych usług zarówno w opcji e-ticketing, jak również w schemacie light ticketing, daje nam wielką satysfakcję. Dzięki naszej pionierskiej w branży umowie z firmą Amadeus, agenci będą mogli zaoferować swoim klientom bogaty kontent obejmujący loty bezpośrednie i łączone, a także wszelkie usługi dodatkowe, które pozwalają biurom podróży lepiej realizować potrzeby klientów. Rezerwowanie usług Germanwings za pośrednictwem systemu Amadeus stanie się dla partnerskich biur podróży jeszcze prostsze i bardziej atrakcyjne" - powiedział Christian Hein, Senior Vice President ds. e-commerce, sprzedaży i dystrybucji, Germanwings.
„Cieszymy się z rozszerzenia naszej współpracy z Germanwings, która zapewni biurom podróży dostęp do kompleksowej oferty. Zauważamy, że coraz więcej przewoźników niskokosztowych i hybrydowych wybiera dystrybucję swoich biletów i usług dodatkowych poprzez naszą globalną sieć biur podróży. Dzięki temu docierają do atrakcyjnych segmentów rynku, obejmujących na przykład podróże służbowe, a także mogą zapewnić pasażerom większy wybór i jakość usług oraz możliwość personalizowania podróży w ten sam sposób, co u przewoźników tradycyjnych - z korzyścią dla wszystkich" - powiedział Holger Taubmann, Senior Vice President ds. dystrybucji, Amadeus.
Od września tego roku biura podróży zyskają możliwość oferowania podróżnym bardziej atrakcyjnych i dopasowanych do ich potrzeb możliwości, obejmujących dostęp do ekonomicznych, standardowych i komfortowych taryf linii Germanwings, połączeń bezpośrednich i z przesiadkami oraz szerokiej gamy usług dodatkowych. Dostępne taryfy to:
- BASIC: taryfa ekonomiczna obejmująca przelot, bagaż podręczny i mile, bez możliwości łączenia z innymi liniami lotniczymi. Będzie to nowość w systemie Amadeus, z możliwością rezerwacji tylko w opcji light ticketing. Wszystkie inne opcje taryf poniżej można rezerwować zarówno w schemacie light ticketing, jak i full e-ticketing.
- SMART: taryfa standardowa obejmująca wszystkie opcje, co taryfa ekonomiczna, plus szereg najważniejszych usług dodatkowych, takich jak jedna sztuka bagażu rejestrowanego, przekąska i napój podczas lotu oraz rezerwacja miejsca.
- BEST: taryfa komfortowa stworzona głównie z myślą o podróżach służbowych, jednak atrakcyjna również dla turystów podróżujących w celach wypoczynkowych. Oprócz przelotu obejmuje szeroką gamę usług dodatkowych, np. dwie sztuki bagażu rejestrowanego, catering à-la-carte podczas lotu, preferowane miejsca w pierwszych rzędach z pustym fotelem obok oraz priorytetowe usługi na lotnisku, w tym dostęp do specjalnej poczekalni.
- Dostępne będą również elastyczne taryfy Germanwings - SMART Flex i BEST Flex. Umożliwiają one podróżnym zmianę terminu lub rezygnację z lotu bez konsekwencji finansowych, nawet na krótko przed terminem.
Germanwings należy do ponad 70 przewoźników niskokosztowych udostępniających swoją ofertę w systemie Amadeus. Sieć biur podróży Amadeus działa w ponad 200 krajach na całym świecie.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl.
Informacje o Germanwings:
Germanwings, jeden z najlepiej funkcjonujących przewoźników niskokosztowych w Europie, wyróżnia się najwyższą jakością usług wśród tanich linii lotniczych. Zachowując przystępne ceny, linia operuje ze swoich głównych lotnisk Kolonia/Bonn, Stuttgart, Berlin-Tegel, Hamburg, Hanower, Düsseldorf i Dortmund na ponad 110 lotnisk w Europie, Izraelu i północnej Afryce. Koncepcja marki i produktów z trzema taryfami BEST, SMART i BASIC umożliwia pasażerom podróżowanie „à la-carte", oferując szerokie możliwości rezerwacji - od samego przelotu po kompleksową obsługę najwyższej jakości.
Więcej informacji o Germanwings można znaleźć pod adresem www.germanwings.com
Kontakt dla mediów
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl