Warszawskie szkoły z nowym sprzętem sportowym od Tesco i Pelego

Warszawskie szkoły z nowym sprzętem sportowym od Tesco i Pelego

Już pod koniec marca uczniowie wyróżnionych placówek mogli osobiście poznać gwiazdę futbolu Pelego, teraz mogą na co dzień korzystać z 200 piłek, 15 zestawów hantli, 10 rowerów stacjonarnych, 10 radarów do mierzenia siły strzałów i 5 zestawów piłkarzyków. Wszystko to dzięki nowej akcji sieci Tesco, która ma zachęcić Polaków do aktywności sportowej.

Jak pokazują badania CBOS z 2013 roku, aż 60% Polaków deklaruje kompletny brak ruchu lub jedynie sporadyczną aktywność fizyczną.[1] Problem niewystarczającej aktywności fizycznej pojawia się już na wczesnym etapie życia i stopniowo narasta. W roku szkolnym 2012/2013 Najwyższa Izba Kontroli obserwowała przez tydzień zajęcia WF-u w wybranych szkołach. W klasach IV-VI nie brało w nich czynnego udziału 15% uczniów, w gimnazjach 23%, a w szkołach ponadgimnazjalnych aż 30% uczniów.[2] Brak ruchu jest jednym z głównym powodów nadwagi i otyłości. Wiosna i coraz cieplejsze dni to idealny czas, aby zacząć dbać o swoje zdrowie i kondycję, ciesząc się ruchem na świeżym powietrzu.

Podarunek dla szkół biorących udział w programie Tesco dla Szkół jest częścią wiosennej rozgrzewki, zainaugurowanej przez Tesco 26 marca br. na konferencji prasowej z gościnnym udziałem Pelego, legendarnego brazylijskiego piłkarza, a zarazem ambasadora akcji. Tesco wprowadziło tego dnia do sprzedaży ponad 500 000 piłek i akcesoriów sportowych sygnowanych przez legendę futbolu. Sport może zmienić nasze życie, nieważne kim jesteśmy i skąd pochodzimy. Sport tworzy możliwości dla milionów ludzi. Tylko niektórzy z nich mogą zdobyć sławę i odnieść sukces, ale na pewno dzięki uprawianiu sportu wszyscy możemy prowadzić zdrowy, szczęśliwy i aktywny tryb życia – mówił sam Pelé.

Wszystkie szkoły, które otrzymały sprzęt sportowy, uczestniczyły w 11. edycji programu Tesco dla Szkół. W szkołach, którym przekazaliśmy sprzęt sportowy uczy się 3050 uczniów. Mamy nadzieję, że nasze podarunki będą im służyć  jak najdłużej i sprawią wiele radości – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Uważamy, że pożądane aktywności, takie jak chociażby aktywność fizyczna i zdrowy tryb życia, należy promować już wśród najmłodszych, dlatego cieszymy się, że możemy wspierać szkoły, które z takim zaangażowaniem włączają się w społeczne działania i pomagają nam w upowszechnianiu wśród uczniów postaw wartych naśladowania – dodaje.

Przez 11 lat istnienia programu Tesco dla Szkół wspomogło 11 000 szkół, fundując nowoczesny dydaktyczny sprzęt multimedialny wart 13 000 000 złotych, z którego skorzystało do tej pory już ponad 7 000 000 uczniów. Celem programu jest wspieranie polskich szkół, promowanie wśród dzieci i młodzieży właściwych postaw i aktywności, rozwijanie talentów uczniów i integrowanie środowiska szkolnego. Tegoroczna edycja Tesco dla Szkół promowała przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Do konkursu przystąpiło 478 szkół z 325 miejscowości z całej Polski. Więcej informacji o programie Tesco dla Szkół dostępnych jest na stronie www.tescodlaszkol.pl.



[1] Badanie CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia” (279) przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich (face-to-face) wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 1–12 sierpnia 2013 roku na liczącej 904 osoby reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

[2] http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/sport/nik-o-wychowaniu-fizycznym-w-szkolach-2013.html