Przyszłość polskiego leasingu pojazdów
Jaką drogą pójdzie polski leasing i jak będzie przebiegał jego rozwój? Jest to wróżenie z fusów, ale można zaobserwować kilka głównych tendencji. Dalszy rozwój leasingu na polskim rynku z pewnością będzie ewolucyjny i stonowany. Będzie również coraz więcej produktów wprowadzanych specjalnie dla danej grupy konsumentów, na przykład reprezentantów konkretnego zawodu, branży lub grupy przedsiębiorstw. Udział pojazdów w całości finansowanych leasingiem aktywów będzie rósł, podobnie jak liczba przedsiębiorstw sięgających po pozabilansowy leasing operacyjny.
Z czasem, szczególnie w przypadku samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony, zyska na znaczeniu leasing z wysoką wartością końcową, na który będą się decydować coraz mniejsze firmy. Obecnie stanowi on główne źródło finansowania samochodów służbowych w Polsce dla największych podmiotów, jednak przyszłością są małe i mikroprzedsiębiorstwa. Leasing z wysoką wartością końcową to produkt, który oferuje klientom nie posiadanie samochodu, a jego mobilność. Miesięczna rata leasingowa jest dużo niższa w porównaniu z popularnym w Polsce leasingiem z niską, jednoprocentową wartością końcową, ponieważ korzystający spłaca jedynie rzeczywistą utratę wartości auta, a nie jego całą wartość.