Firma AB Bechcicki uruchomiła systemy e-commerce zaprojektowane przez Divante

Firma AB Bechcicki uruchomiła systemy e-commerce zaprojektowane przez Divante

Celem uruchomienia systemów e-commerce przez firmę AB Bechcicki było szersze dotarcie do grup docelowych oraz zaoferowanie klientom kompleksowej obsługi. Spółka zdecydowała się na strategię multichannel commerce, czyli połączenie tradycyjnego kanału sprzedaży z wirtualnym. W pierwszym etapie uruchomiono serwis skierowany do odbiorców detalicznych, czyli internetowy market budowlany działający pod adresem www.renowa24.pl. Kolejnym krokiem  było wdrożenie systemu  B2B, adresowanego do klientów hurtowych oraz inwestycyjnych. W AB Bechcicki trwają również prace nad wdrożeniem mobilnego kanału sprzedaży.

Divante zrealizowało projekt przy współpracy z agencją interaktywną Ideacto. Po opracowaniu przez klienta  strategii  obecności w kanale e-commerce spółka z Grupy OEX przeprowadziła szczegółowe badania, które pozwoliły opracować koncepcję i layout graficzny serwisu B2C
i B2B. Divante odpowiadało także za analizę technicznych aspektów wdrożenia projektu.

Zanim stworzyliśmy strategię obecności AB Bechcicki w internecie, zobaczyliśmy wiele projektów z naszej branży i pokrewnych. Dzięki doświadczeniu Divante udało nam się zrobić szeroki research zarówno na polskim rynku, jak i za granicą. Przeglądaliśmy wiele ciekawych funkcjonalności i wybraliśmy te, które będą dla nas najefektywniejsze pod względem przychodów, a których mnogość nie przysłoni klientowi głównego celu, czyli zakupów - mówi Marcin Mika, Pełnomocnik Zarządu ds. eCommerce AB Bechcicki.

Testy makiet i prototypów pozwoliły zdefiniować specyfikę zachowań zakupowych grupy docelowej klienta. W wyniku tego wdrożono m.in. opcję zakupu telefonicznego w modelu „zostaw nam numer telefonu, a my oddzwonimy" oraz „negocjuj cenę", dostępną dla zarejestrowanych klientów.  Z uwagi na skalę działania spółki AB Bechcicki (kilkadziesiąt tysięcy indeksów produktowych w B2B i 19 magazynów) projekt podzielony został na kilka etapów. Wiele funkcjonalności czeka jeszcze na swoją kolejkę wdrożeniową.

Praca dla AB Bechcicki to kolejny ciekawy projekt Divante łączący e-commerce B2B i B2C. Wcześniej tego typu prace realizowaliśmy dla TelForce One SA oraz TIM SA. Sprzedaż on-line coraz częściej postrzegana jest jako kolejny element wielokanałowej strategii obsługi klienta. W tym wypadku zarówno docieramy do obecnych klientów, jak i otwieramy się na nowych - mówi Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante.

Użytkownicy serwisów e-commerce AB Bechcicki mają możliwość odbioru zamówienia w jednym z 19 oddziałów spółki, znajdujących się w 17 miastach w całej Polsce. Wdrożenie internetowego kanału sprzedaży pozwoliło także na wykorzystanie efektu ROPO (research offline, purchase online), ponieważ niektórzy klienci przed zakupem towaru w sieci wolą najpierw obejrzeć go w tradycyjnym punkcie handlowym.

Dzięki cennym wskazówkom z Divante i Ideacto docieramy do coraz większego grona odbiorców detalicznych i mniejszych inwestorów indywidualnych, którzy budują i remontują swoje domy. Współpraca z profesjonalistami pozwoliła nam dokładniej zrozumieć konsumenta robiącego zakupy materiałów budowlanych przez internet i lepiej przygotować się do wdrożenia całego projektu - podsumowuje Marcin Mika.

AB Bechcicki Sp. z o.o. to działająca od 1998 roku wrocławska firma, której główną działalnością jest handel hurtowy materiałami budowlanymi. Spółka, zatrudniająca ponad 300 osób, posiada cztery marki własne AB Bechcicki - hurtownie budowlane, AB Renowa - markety budowlane, Renowa24.pl - internetowy market budowlany oraz ActivBud (materiały budowlane, produkowane pod marką własną przez czołowych producentów).