Znamy zwycięzcę Roca Designer!

Znamy zwycięzcę Roca Designer!

Jury zdecydowało się również na przyznanie nagród 10 uczestnikom, których prace wyróżniły się na tle nadesłanych projektów.   

 

Zadanie polegało na przygotowaniu przestrzeni łazienkowej o wymiarach maksymalnie 3,7 na 2,7 metra. Projekt miał w sposób kreatywny i funkcjonalny wykorzystywać produkty z oferty marki Roca. Wszystkie elementy ceramiczne musiały być wyposażone w powłokę MAXI CLEAN. Prace w formie renderu 3D lub plastycznej wizji łazienki można było zgłaszać od 19 lipca do 8 września br.

 

Prace konkursowe pod kątem zgodności z wytycznymi: czytelnością komunikatu, funkcjonalnością, pomysłowością oraz oryginalnością pomysłu oceniała pięcioosobowa Kapituła. W jej skład wchodzili profesjonaliści związani ze światem architektury: dr Krystyna Januszkiewicz – red nacz. Kwartalnika „Archivolta”, Sebastian Osowski – red. nacz. magazynu „Zawód: Architekt”, Konrad Rubaszkiewicz – architekt IARP oraz przedstawicielki firmy Roca Polska – Joanna Dec-Galuk i Klaudia Bączek.

 

Zainteresowanie konkursem Roca Designer przekroczyło oczekiwania Organizatorów. Uczestnicy nadesłali ok 300 prac. – Wybór nie był łatwy. Jednak zgodnie z regulaminem zwycięzca mógł być tylko jeden  – komentuje Joanna Dec-Galuk, Marketing Manager Roca Polska. Niezwykłe zróżnicowanie oraz bardzo wysoki poziom zgłoszonych projektów wywołały między Członkami Kapituły gorącą dyskusję, która przedłużyła ogłoszenie wyników.

 

Po intensywnej debacie, Jury zadecydowało, że nagrodę główną otrzyma praca nadesłana przez Marcina Irka, partnera w warszawskiej pracowni „Emkwadrat Architekci”. Projekt stylizowanej na osadzoną w litej skale łazienki, urzekł Członków Kapituły „pięknem oraz naturalnością”. – Nie spodziewałem się wygranej. To duże zaskoczenie – przyznaje zwycięzca.

 

Najciekawsza w zwycięskiej pracy jest jej wielopłaszczyznowość. Laureat potraktował powierzchnię w sposób niestandardowy: wykazał się myśleniem w trzecim wymiarze – komentuje Konrad Rubaszkiewicz, Członek Kapituły. Użytkownik, który wchodzi do pomieszczenia, znajduje się na blacie, ok 75 cm ponad skalistą posadzką – dnem łazienki. – Pierwsze co widzi, to nie toaleta, ale piękny pejzaż, który może być choćby nadrukiem na szkle – dodaje. Blat stanowi jednocześnie poziom podłogi reszty domu oraz są w nim zainstalowane elementy ceramiki Roca: umywalki oraz wanna. – Pomimo tego, że nie było to tematem konkursu, w projekcie sprawnie zastosowano zabieg wnikania otoczenia zewnętrznego do wnętrza – podsumowuje architekt IARP.

Projektując łazienkę, zależało mi na zachowaniu naturalnego piękna zastanego krajobrazu. Chciałem jak najmniej w niego ingerować – wyjaśnia Marcin Irek. Jak dodaje laureat, do takiego projektu zainspirowały go podróże zagraniczne oraz marzenie o własnym „domu na skale”. – Wykonanie projektu nie zajęło mi wiele czasu, jednak sam pomysł na takie wnętrze dojrzewał we mnie przez lata – dodaje.

 

Poza przyznaniem nagrody głównej, Kapituła wybrała 10 uczestników, których prace w sposób szczególny odznaczyły się na tle innych. Wśród wyróżnionych znajdują się: Weronika Messyasz, Maria Kozielska, Teresa Pawłowska, Joanna Trawińska, Michał Bartnicki, Marta Kruczyk, Maciej Kapała, Joanna Ochota, Heydel&Popielak Architektura oraz Joanna Tutka. Uczestnicy ci otrzymają bon o wartości 300 zł, który można zrealizować w jednej z sieci salonów prasowych.

 

Doceniając wkład oraz zaangażowanie wszystkich osób, które wzięły udział w konkursie Roca Designer, Organizatorzy zdecydowali przyznać drobny upominek każdemu, kto nadesłał pracę.

 

Patronat nad konkursem Roca Designer objęło Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, a także media branżowe i wnętrzarskie, m.in. magazyny „Weranda”, „Archivolta”, „Zawód: Architekt” oraz portale: InfoArchitekta.pl, Archistrona.pl, Archirama.pl, Archizoom.pl, Archideko.pl, Czasnawnetrze.pl i magazynconsido.pl.

 

Zwycięzcy oraz wyróżnionym serdecznie gratulujemy!

 

Wszelkie informacje na temat konkursu znajdują się na stronie designer.roca.pl

 

 

 

Informacje o firmie ROCA

ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajduje się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, meble łazienkowe oraz dodatki i płytki ceramiczne. Firma zatrudnia 21 100 pracowników, posiada 76 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 135 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa też w Chinach, na Bliskim Wschodzie oraz w wielu krajach Azji i Afryce.

 

Więcej informacji na stronie www.roca.pl