Kampanie hybrydowe sposobem na sukces w marketingu
Nie istnieje coś takiego jak jeden rodzaj kampanii hybrydowej. Na tym polega właśnie atrakcyjność tej formy marketingu. Podstawowe założenie opiera się na obserwacji zachowania klienta i interakcji ze strony potencjalnego klienta po kliknięciu w link lub po otwarciu maila. Istnieje również możliwość opóźnienia działania następnego kontaktu o godziny, dni itp.
„Marketing Automation pozwala na identyfikację osób wchodzących na stronę według IP, systemu operacyjnego, na śledzenie kontaktu po mailingu, dacie i godzinie wejść, lokalizacji Internetu. Jest możliwy również monitoring odwiedzanych podstron. Obecnie, dzięki dostępnym narzędziom, możemy wiedzieć znacznie więcej o naszym kliencie, niż do tej pory. Analizujemy także czas spędzony na podstronach.” – mówi Małgorzata Olkowicz, Dyrektor Działu Informatyki w DBMS Sp. z o.o. i MedGo Sp. z o.o.
Kampania hybrydowa – jak to może działać ?
Załóżmy, że wysyłamy kreację mailingową do 5 tysięcy bazy danych. 1 tysiąc klientów otwiera link z produktem nr 1 z kreacji. Do tej grupy możemy wysłać za godzinę, za dzień, ponownego maila z rabatem dla klienta na ten produkt. Wiemy, że właśnie ta grupa klientów jest potencjalnie zainteresowana tym produktem. Dodatkowo, kolejny 1,5 tysiąca osób otwiera link z produktem nr 2. Do tej drugiej grupy osób z kolei wysyłamy smsa z kodem rabatowym na ten drugi produkt. Atrakcyjna oferta i dobrze sprofilowana baza oznaczają najczęściej zakup.
Warto zauważyć, że te czynności mailingowe są zautomatyzowane. Wystarczy raz przed uruchomieniem startowym kampanii ustawić czas wysłania kolejnego komunikatu i system sam to wykonuje.
Kampania hybrydowa może przybierać różnorodne konfiguracje. Jeśli klient kliknie w wybrany z kreacji mailingowej link, może zostać przekierowany na dedykowany Landing Page. Następnie może otrzymać maila z podziękowaniem za zainteresowanie ofertą. Kontakt do klienta może zostać również przekazany do kontaktu telefonicznego do call center.
Kampanie hybrydowe można również wykorzystać w celu zbudowania bazy subskrybentów newslettera. Jeśli dany użytkownik kliknął w link kierujący do bloga, otrzymuje od nas mailem zaproszenie do prenumerowania newslettera z linkiem do formularza zapisu do newslettera.
Kolejnymi możliwościami hybryd jest wysłanie klientowi mailem przypomnienia o ofercie np. po 2 dniach od daty, kiedy kliknął w naszą kreację. Zostaje przekierowany do zapisania się na otrzymywanie od nas wiadomości w newsletterze lub pozostawienia danych na landing page. Klient może również otrzymać od nas maila z możliwością zapisu do newslettera za otrzymanie kodu rabatowego.
Generalnie istnieje bardzo wiele możliwości łączenia interakcji. Tak naprawdę jest ich tyle ile możliwych zachowań klienta.
Autor Ewa Walwoda