Volvo jeszcze bezpieczniejsze
System Volvo On Call zapewnia bezpośrednie połączenie z operatorem Mondial Assistance, dzięki przyciskowi SOS znajdującemu się w samochodzie. Powiadomienie może też zostać wysłane automatycznie, jeśli w wyniku kolizji uruchomią się poduszki powietrzne lub napinacze pasów bezpieczeństwa. Dzięki temu operator zlokalizuje pojazd, a następnie pomoże dotrzeć do miejsca wypadku policji, pogotowiu ratunkowemu oraz pozostałym służbom. Równocześnie będzie się starał skontaktować z kierowcą poprzez zintegrowany telefon i będzie mu towarzyszył, aż do momentu dotarcia pomocy. Centrum operacyjne Mondial Assistance otrzyma automatyczne powiadomienie także przy próbie włamania do pojazdu. W razie kradzieży, system za pomocą ukrytego modułu GSM 3G, będzie śledził trasę jego przemieszczania się. Dostępna jest też pomoc przy zgubienia kluczyków – operator po weryfikacji dzwoniącego będzie mógł zdalnie otworzyć auto.
Początki systemu sięgają 2001 roku, kiedy po raz pierwszy stosowano go w uproszczonej formie w Szwecji. Od kilku lat działa w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy krajach Beneluxu.
- Szeroki zakres zastosowania systemu Volvo On Call, szczególnie automatyczne powiadamianie centrum operacyjnego w sytuacjach krytycznych, daje ogromne możliwości skuteczniejszego wsparcia posiadaczy auta wyposażonego w to rozwiązanie. Cieszy nas, że producenci samochodów przy wdrażaniu rozwiązań ułatwiających życie kierowców, równie dużo uwagi poświęcają kwestiom bezpieczeństwa – mówi Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.
System oferuje też duże możliwości sterowania pojazdem w oparciu o aplikację na smartfona (dostępną dla systemów Android, Windows Phone, iOS). Aplikacja daje możliwość zdalnego sprawdzenia poziomu paliwa, uruchomienia silnika, zablokowania samochodu, lokalizacji pojazdu na mapie, czy uruchomienia nagrzewnicy lub klimatyzacji.