Analiza danych kluczem do sukcesu w e-commerce
Dane w E-commerce
Sprzedaż internetowa e-commerce rozwija się w absolutnie zawrotnym tempie i nic nie wskazuje na to, aby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Internetowi sprzedawcy zmagają się ze wszystkimi aspektami i problemami co przedsiębiorcy, prowadzący klasyczny handel. W e-commerce niestety nie jesteśmy w stanie zobaczyć naszego klienta, spotkać się z nim twarzą w twarz dlatego ogół klientów, których pozyskujemy, i z którymi przeprowadzamy transakcję poznajemy przez ogół danych jakie przechowywane są w naszych bazach danych. Kiedy zostały zrobione zakupy? W jakim okresie klienci kupuję częściej? Czy nasz kampanie reklamowe rzeczywiście przynoszą skutki? Jaki produkt jest najpopularniejszy z mojej oferty? To tylko mały ułamek pytań, które musimy sobie zadać, a odpowiedź otrzymamy przeprowadzając szczegółowe analizowanie danych biznesowych.
Najpierw strategia później analiza
Analityka danych przeprowadzana jest zazwyczaj po odpowiednio skonstruowanej dla danej kampanii strategii. Jeśli znasz już swoją grupę docelową, do której będziesz kierował swoje usługi bądź produkty i wiesz jak do niej trafić to wiedz, że to dopiero początek drogi do sukcesu. Rozpoczyna się ciężka praca. Obranie strategii zawsze jest na pierwszym miejscu, następny krok to jej wdrożenie i zbieranie wszystkich danych, pozwalających w kolejnych etapach rozwoju na analizę. Na koniec pozostaje nam tylko modelowanie danych biznesowych w sposób jak najlepiej hierarchiczny, aby nasze działania podejmowane w przyszłości przynosiły jeszcze większe efekty.