Historia SEO

Historia SEOPo raz pierwszy termin SEO został użyty długo przed powstaniem Googla, a dokładnie w 1997 roku. Już wtedy w Stanach Zjednoczonych narodziła się koncepcja dotycząca walki o pozycję w wyniku wyszukiwania. Na tamte czasy była to tylko celna obserwacja w kierunku której czyniono pierwsze próby, nie zawsze uczciwe. Dzisiaj SEO to dochodowy biznes.

SEO czyli Seach Engine Optimization oznacza takie przygotowanie strony internetowej, aby była dobrze rozpoznawalna i wyświetlana przez wyszukiwarki. Wyróżnia się dwa rodzaje działań o obszarze SEO: White Hat SEO i Black Hat SEO.

Co to jest White Hat SEO?

White Hat SEO (białe SEO) to poprawne konstruowanie stron internetowych, którego celem jest łatwe rozpoznawanie prawdziwej tematyki stron i poprawne ich indeksowanie przez wyszukiwarki. Pamiętajmy, że nawet dobrze opracowana strona nieprzygotowana według zasad SEO będzie trudna do odszukania na dalekich pozycjach wyników wyszukiwania. Praktyki White Hat SEO są efektywne i przychylne wyszukiwarkom.

Black Hat SEO czyli ciemna strona mocy

Z kolei Black Hat SEO (czarne SEO) ma na celu oszukanie wyszukiwarek, a w konsekwencji także użytkowników. Tutaj liczy się jak największa liczba użytkowników i odsłon reklam wyłącznie dla zdobycia pieniędzy. Pierwszymi firmami stosującymi Black Hat SEO były strony porno. Ze względu na fakt, że w tamtych czasach dla wyszukiwarek istotna była tylko zawartość strony, oszustwo było łatwe. Można było w niezauważalnych dla użytkownika polach (meta tagach) oraz mało widocznym tekstem w samej stronie zapisać dużą ilość wielokrotnie powtórzonych słów kluczowych celem pojawiania się strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania dla tych słów. Nieświadomy niczego użytkownik o prawdziwej, widocznej dla niego treści strony dowiadywał się dopiero po wejściu na nią.

Właściciele wyszukiwarek poprawiali algorytmy, ale odnosiło to negatywne skutki, bowiem coraz więcej stron z wartościowymi treściami, które nie korzystały z SEO były traktowane jak spam. Na każde sposoby walki z czarnym SEO specjaliści od Black hat SEO odpowiadali swoimi chwytami. Tak rozpoczął się wyścig wyszukiwarek z nieuczciwymi właścicielami stron, który trwa do dziś. Tylko reguły gry obecnie zależą od Google.

Autor artykułu: PrzemekBednarz.pl - pozycjonowanie stron