Social WiFi ułatwi kontakt z klientami
Przekształcenie Wifi w taką platformę komunikacji nie jest trudne. Wystarczy do routera podłączyć urządzenie Social WiFi. Odtąd klienci, którzy będą chcieli skorzystać z darmowego internetu, zostaną poproszeni o zalogowanie się za pomocą serwisów społecznościowych: Facebooka, Twittera, google id, NK, linkedIN lub adresu e-mail. Zostawią tym samym podstawowe dane kontaktowe, służące do dalszej komunikacji. Z Social WiFi mogą skorzystać wszystkie miejsca udostępniające klientom darmowe WiFi, m.in. restauracje, bary, hotele, centra handlowe, lotniska, kina, ośrodki sportowe, organizatorzy imprez masowych, urzędy, czy stacje benzynowe. Właściciele wielu takich obiektów do tej pory mieli ograniczone możliwości nawiązania stałego kontaktu z osobami, które korzystają z ich usług.
Social WiFi zostało pomyślane jako proste narzędzie umożliwiające zbudowanie społeczności wokół danego miejsca, poznania potrzeb klienta, zbadania jego satysfakcji, zachęcenia go do ponownego skorzystania z oferty. Ułatwi nawiązywanie długofalowych relacji z klientami, pozwoli zaprosić ich na specjalnie przygotowane akcje czy poinformować o przyznaniu rabatów. Komunikacja jest dwustronna i ma być satysfakcjonująca dla obydwu stron - klienci również mogą się komunikować z usługodawcą, zgłaszać swoje sugestie, czy ocenić poziom obsługi wypełniając ankietę. Liczba wysyłanych przez usługodawcę komunikatów została wstępnie ograniczona do 1 wiadomości miesięcznie. Dodatkowo, klient lokalu w każdej chwili może zrezygnować z subskrypcji informacji. - podkreśla Artur Racicki, współtwórca Social WiFi.
Potencjał usługi jest bardzo duży. Liczba samych tylko lokali gastronomicznych (restauracje, bary, puby itp.) w Polsce to około 100 tys. Ogólnie liczbę miejsc, które mogą być potencjalnie zainteresowane usługą można szacować na około 200 tys. Już w tej chwili usługa Social WiFi wdrażana jest w sieci restauracji 77sushi (12 restauracji w Polsce) i u kilkunastu indywidualnych restauratorów. - Mamy aktywną społeczność fanów i sympatyków na Facebooku. Ale brakowało nam narzędzia, które pozwoli na docenianie tych, którzy faktycznie odwiedzają nasze restauracje. Dzięki tej usłudze możemy ich zachęcić do ponownego przyjścia poprzez specjalnie przygotowane oferty - tylko dla nich. Zależy nam na tym, by 77 sushi kojarzyło się z dobrym jedzeniem, miłą obsługą oraz dużą dostępnością dla klientów - mówi Aleksandra Tymińska, Prezes Zarządu Premium Food S.A, notowanej na rynku New Connect, będącej właścicielem sieci restauracji 77 sushi.
Ważnym elementem korzystania z Social WiFi jest wpieranie organizacji społecznych. Przy zakupie usługi właściciel lokalu może przeznaczyć dobrowolną darowiznę na rzecz Fundacji WIOSNA. Jeśli się na to zdecyduje, twórcy Social WiFi dołożą równowartość przekazanej kwoty, a lokal otrzyma materiały graficzne (naklejka na szybę, standy na stoły), informujące klientów, że korzystając z internetu w tym miejscu wspierają Szlachetną Paczkę. Całkowity koszt usługi to poniżej 1000 zł za rok (w tym zawiera się dostarczenie urządzenia oraz systemu do komunikacji z gośćmi).
Więcej informacji o Social WiFi oraz możliwość zamówienia usługi są dostępne na stronie: http://socialwifi.pl
O Social WiFi
Social WiFi to spółka założona w Warszawie 7 marca 2013 r. przez Artura Racickiego (ekonomista, MBA, 33 lata) i Tomasza Wysockiego (informatyk, 24 lata), udziałowców spółki technologicznej Pozytywnie.pl. Udziałowcami Social WiFi są Akcelerator Innowacji NOT oraz Fundusz Inwestycyjny SATUS, które zainwestowały w to przedsięwzięcie kwotę w łącznej wysokości 1,1 mln PLN.