Sprzedaż bezpośrednia - sektor z przyszłością

Roczna wartość sprzedaży całej branży w Unii wynosi aż 23 mld euro, zaś w Polsce rynek sprzedaży bezpośredniej generuje roczne obroty zbliżające się do 3 mld zł. Każdego roku Polacy składają kilkadziesiąt milionów zamówień w tym trybie, z czego 95% jest zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 5% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.

Zdaniem ekspertów to sektor z dużym potencjałem rozwoju, co z kolei może przełożyć się na nowe miejsca pracy, szczególnie w regionach dotkniętych dużym bezrobociem.

Inwestycje w rozwój i naukę.

 

Trzeba pamiętać, że sektor sprzedaży bezpośredniej inwestuje w badania naukowe i produkcję. Przedsiębiorstwa sprzedaży bezpośredniej często odgrywają rolę pionierów, którzy tworzą innowacyjne produkty i zdobywają nowe rynki. Takie firmy dokładają starań, by oferta odpowiadała najwyższym standardom innowacyjnym i jakościowym, ponieważ ich przyszłość zależy od satysfakcji klientów i skłonności do dłuższego związania się z firmą. Należy podkreślić, że warunki rękojmi, gwarancji i serwisu gwarancyjnego są bardzo często znacznie korzystniejsze od wymaganych przez prawo. Wiele spośród produktów sprzedawanych bezpośrednio ma wieloletnią gwarancję (często bezterminową), a klientowi przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu, w tym niewadliwego, w razie zastrzeżeń czy braku satysfakcji z zakupionego towaru lub usługi.

Liderzy sektora – tacy, jak firma Vigget – przywiązują szczególną wagę do promowania dobrych praktyk w całej branży i uświadamiania konsumentów o ich prawach.

 

Co kupujemy?

Największą popularnością wśród oferowanych produktów nadal cieszą się kosmetyki. Niemniej ich udział w ogólnej sprzedaży sektora od kilku lat maleje. W ubiegłym roku było to nieco powyżej 68,3 proc. wobec niecałych 70 proc. w 2008 roku, 74,5 proc. w 2007 roku i aż 85 proc. w 2005 roku. O prawie 1,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego spadła też sprzedaż suplementów diety i artykułów dietetycznych – w roku 2009 osiągnęła pułap nieco powyżej 8 proc.

Minimalnie wzrosło zainteresowanie sprzętem gospodarstwa domowego (2008 r. – 16,10 proc., 2009 r. – 16,34 proc.) oraz usługami telekomunikacyjnymi (2008 r. – 0,80 proc., 2009 r. – 1,10 proc.). Natomiast o blisko 2 proc. w stosunku do roku 2008 wzrosła sprzedaż odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody – w 2009 roku wyniosła ona 5,01 proc.

 

Obroty idące w miliardy

W 2012 roku przedsiębiorstwa skupione w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej odnotowały obroty o wartości 2 mld 690 mln. PLN. W 2013 roku sprzedaż netto całego sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosła 2 mld 775 mln PLN, co stanowi czteroprocentowy wzrost w stosunku do roku 2012.

Stosunkowo mały udział sprzedaży bezpośredniej na rynku polskim w porównaniu z rynkiem europejskim czy takimi krajami, jak Japonia lub Stany Zjednoczone, wskazuje, że ta forma sprzedaży ma u nas znaczny potencjał, który może zdecydować o dynamicznym rozwoju branży w najbliższej przyszłości.

VIGGET – dwadzieścia lat doświadczenia w branży sprzedaży bezpośredniej

Firma VIGGET to jedna z największych firm sprzedaży bezpośredniej na polskim rynku i jeden z niewielu podmiotów, którego założyciele całe swoje życie zawodowe poświęcili branży sprzedaży bezpośredniej. Deklaruje funkcjonowanie w oparciu o trzy zasady: zasadę najwyższej jakości produktów, zasadę rzetelnej sprzedaży i zasadę rzetelnej usługi.

VIGGET oferuje produkty służące zdrowiu – m.in. certyfikowane, wysokiej jakości preparaty – a także, urządzenia wspomagające procesy leczenia w warunkach domowych z urządzeniami do magnetoterapii na czele.

VIGGET kładzie ogromny nacisk na przejrzysty, zgodny z prawem i etyką sposób sprzedaży produktów. Klienci mają dostęp do pełnej informacji, mogą korzystać z dłuższego niż ustawowy bo aż 21 dniowego terminu na zwrot nabytych towarów. Szerokie grono współpracujących z firmą specjalistów, w tym lekarzy, zapewnia klientom fachową, bezpłatną opiekę i porady.

Komentarze

Prześlij komentarz