Volkswagen Phaeton
Volkswagen Phaeton produkowany jest w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Jakość tej limuzyny i komfort, jaki oferuje podczas podróży (seryjny napęd na wszystkie koła i pneumatyczne zawieszenie) są miarą samą dla siebie.
W nowej stylistyce widać wyraźny wpływ DNA designu Volkswagena, stworzonego przez Waltera de Silvę - włoskiego szefa designu koncernu. Zespół stylistów doprecyzował niepowtarzalne oblicze tego modelu, szczególnie przedniej części samochodu. Ponadczasowo elegancki Phaeton stał się optycznie szerszy i bardziej atletyczny.
Jednocześnie wprowadzono nowe rozwiązania techniczne. Na przykład Dynamic Light Assist, opierającą się na kamerze, dynamiczną regulację świateł drogowych i system nawigacji, który na życzenie pobiera online dane z Google i prezentuje je na mapach. Ponadto, dzięki opcjonalnej przedniej kamerze Phaeton rozpoznaje znaki drogowe - ograniczenia prędkości są wyświetlane na ekranie komputera pokładowego oraz na ekranie dotykowym na konsoli środkowej. System rozpoznaje także znak zakazu wyprzedzania i wyświetla go na ekranie.
Phaeton oferowany jest z dwoma rozstawami osi, dwoma wariantami tylnej części kabiny (trzyosobowa kanapa / dwa pojedyncze fotele) i czterema silnikami (jeden wysokoprężny z turbodoładowaniem i trzy benzynowe). Sześcio-, ośmio- i dwunasto-cylindrowe silniki mają moc od 176 kW/240 KM do 331 kW/450 KM. Podstawową jednostką napędową jest silnik benzynowy V6 o mocy 206 kW/280 KM. Mocniejsze są silniki benzynowe V8 i W12 o mocy 246 kW/335 KM i 331 kW/450 KM. Silnik wysokoprężny to niezwykle oszczędny i komfortowy V6 TDI, jest to najczęściej wybierany w Europie silnik do tej limuzyny.
Z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i doładowaniem ta jednostka napędowa rozwija moc 176 kW/240 KM i przyspiesza Phaetona do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 237 km/h. Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,5 l/100 km (224 g/km CO2).