Wykorzystanie portali społecznościowych w firmach
W momencie pojawienia się pierwszych portali społecznościowych takich, jak MySpace i Facebook wiele firm postrzegało je jako element rozpraszający pracowników i zdecydowało się na ich zablokowanie.
Jednak wraz z pojawieniem się innych platform, jak np. Twitter czy Blip, firmy zaczęły dostrzegać potencjał kryjący się w możliwości wykorzystania serwisów tego typu do celów biznesowych. Portale społecznościowe, ze stron umożliwiających komunikację między najbliższymi znajomymi, przeobraziły się w media służące do masowej komunikacji, zrzeszające miliony użytkowników na całym świecie. Obecnie wiele firm postrzega strony takie, jak Twitter czy Facebook, jako cenny kanał komunikacji wewnętrznej lub marketingowej. Portale społecznościowe to jednak nie tylko ogromne możliwości, to także zagrożenia.
Wraz z pojawieniem się uzasadnionych biznesowo powodów do korzystania z portali społecznościowych, polityka zakładająca ich całkowite blokowanie przestała mieć rację bytu. Amerykańska firma doradcza Gartner Inc. przewiduje, że do 2014 roku media społecznościowe stanowić będą podstawowe narzędzie komunikacji w 20% firm. Zdaniem ekspertów z Gartner Inc., do 2012 roku ponad 50% przedsiębiorstw zacznie korzystać z mikroblogów, jako dodatkowego źródła komunikacji wewnętrznej.