xRM jako nowy wymiar CRM
W dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych oczekiwania wobec funkcjonalności narzędzi IT, które wspierają funkcjonowanie wszystkich obszarów działalności firmy, znacznie wzrastają. Przenikanie się procesów i wzrastająca ich liczba, współdzielenie dużej ilości danych, odpowiedni podział uprawnień, przestrzeganie wymogów bezpieczeństwa czy bezproblemowa integracja nowych narzędzi z innymi systemami używanymi dotychczas w firmie to tylko niektóre wyzwania stawiane działom IT. Firmy poszukują zintegrowanych, stabilnych oraz przede wszystkim bezpiecznych rozwiązań, które można w łatwy sposób przystosować do nowych potrzeb firmy, jeśli zajdzie taka potrzeba.
xRM to najnowsza idea Microsoft - nowe, szersze spojrzenie na zastosowanie systemów CRM. System Komputery służący do zarządzania relacjami z klientami nie zawsze wystarcza do osiągnięcia założonej przez firmę pozycji rynkowej i wyprzedzenia konkurencji. Warto więc w pełni wykorzystać jego możliwości i rozbudować jego zastosowanie tak, aby narzędzie pozwalało usprawnić relacje z wszystkimi dostawcami, podwykonawcami oraz pozostałymi kontrahentami firmy.